decembrie 5, 2025

Elevii din Salaj au probleme cu banii, in familie si cu… mersul la scoala

imagine-articol0_39813

Presedintele Consiliului Judetean al Elevilor (CJE) Salaj, Matyas Eduard, s-a intalnit saptamana trecuta cu membrii cu drept de vot ai Adunarii Generale a Consiliului National al Elevilor la Se-minarul National al Prese-dintilor, pentru a cauta solutii pentru probleme elevilor salajeni. A fost cea de-a doua intalnire nationala din cadrul proiectului „CiNE conteaza pe TineI, implementat de Asociatia Elevilor Mehedinteni in parteneriat cu Consiliul National al Elevilor si Mini- sterul Educatiei Nationale.
Pentru a identifica pro-blemele cu care se confrunta elevii salajeni, CJE Salaj a distribuit in ultimele doua luni chestionare in liceele salajene. 1.260 de chestionare au fost completate de catre elevii din judet, acumulandu-se un total de 32.000 de chestionare la ni-vel de tara. Chestionarele au fost centralizate, iar pe baza centralizarilor, fiecare Consi-liu Judetean al Elevilor a identificat cele mai intalnite trei probleme cu care se confrunta elevii, acestea fiind absenteismul frecvent, problemele economice si problemele familiale, elevii manifestandu-si dorinta de a avea acces la mai multe informatii si de a fi inclusi in diferite programe de formare personala si profesionala.stop_coloana
Matyas Eduard, presedintele CJE Salaj s-a implicat activ  in atelierele de lucru din cadrul proiectului si la diseminarea rezultatelor din judetul Salaj. Participantii la Seminarul National al Presedintilor au realizat, pe baza acestor statistici, o strategie de interventie adaptata la fiecare judet care va fi implementata la nivel national pana in cea de-a treia acti-vitate a proiectului – Seminarul National al Biroului  Executiv al Consiliului National al Elevilor. Strategia de interventie adoptata pentru judetul nostru urmeaza sa se stabileasca la urmatoare sedinta a CJE Salaj.

Consiliul National al Elevilor, structura reprezentativa a elevilor din Romania, urmareste identificarea grupurilor vulnerabile de elevi care nu au acces la mediul nonformal si implicarea acestora in activitati care sa corespunda nevoilor de dezvoltare personala.