Kate Bradin, elevă în clasa a VII-a la Școala Gimnazială “Porolissum” Zalău, a obținut mențiune la faza națională a Concursului “Memoria Holocaustului”.
Unic în Europa, concursul „Memoria Holocaustului” s-a desfășurat în perioada 6 – 8 iulie, gazdă fiind Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, și a reunit elevi de gimnaziu și liceu din 38 de județe.
Kate Bradin, coordonată de profesoara Anca Puie, a reușit să se claseze pe locul 8 la nivel național.
“Ne mândrim cu eleva Bradin Katherine, din clasa a VII-a, care a obținut mențiune la Concursul Național <Memoria Holocaustului>. Clasată pe locul 8, la nivel național, Kate a reprezentat cu cinste Școala Gimnazială <Porolissum> Zalău și județul nostru. Te prețuim, dragă Kate! Bravo!!! Aprecieri pentru doamna profesoară Anca Puie, cea care te-a pregătit cu migală și a crezut în tine, încurajîndu-te și simțind alături de tine!”, e mesaul transmis de prof. Aurelia Pavel, directorul Școlii Gimnaziale “Porolissum” Zalău.
Kate Bradin a fost premiată chiar de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
„Astăzi, 8 iulie, a avut loc festivitatea de premiere, în cadrul căreia, alături de dr. Alexandru Florian, Director General Institutul National pentru Studierea Holocaustului din Romania Elie Wiesel, reprezentanți ai Ambasadei Statelor Unite ale Americii și ai altor ambasade, am premiat și felicitat elevii câștigători.
Cu acest prilej, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București a anunțat că va tripla valoarea tuturor premiilor în bani acordate elevilor. De asemenea, U.S. Embassy Bucharest și-a exprimat intenția de a organiza o expoziție temporară în sediul propriu cu lucrările artistice realizate de elevi în cadrul acestui concurs.
Ediția 2022 are o semnificație aparte, întrucât în acest an a fost aprobată introducerea cursului «Istoria evreilor. Holocaustul» în planurile-cadru de învățământ”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu, prezent la festivitatea de premiere.
Organizat de Ministerul Educației, în colaborare cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, concursul pune în valoare creativitatea elevilor, având următoarele obiective: prezentarea și înțelegerea problematicii Holocaustului, a consecințelor și a semnificației acestuia prin încălcarea brutală și violentă a drepturilor fundamentale ale oamenilor și, în principal, a dreptului primar natural al omului – dreptul la viață; formarea şi dezvoltarea unui comportament tolerant, democratic, a spiritului civic, a acceptării diversității, a deprinderilor de participare la viața unei societăți lipsită de orice fel de manifestări de rasism, violență, discriminare, intoleranță și antisemitism; cultivarea abilităților elevilor de înțelegere a complexității lumii contemporane, de acceptare necondiționată a celuilalt, de comportament dezirabil într-o societate democratică; evaluarea competențelor elevilor privind înțelegerea modului în care mass-media, în toate formele sale, prezintă acest fenomen istoric; cunoașterea, interpretarea și evaluarea semnificației surselor istorice de diferite tipuri; evaluarea unor forme originale de manifestare a elevilor în domeniul literaturii și educației plastice.
În anii staliniști, anii 50, tot așa erau concursuri despre vitejia soldatului sovietic care înoată pe sub apă cu țigara aprinsă în gură.
Da, oare concursuri despre istoria (reală) a României nu se țin ? Evident, întrebarea e retorică !