Duminica ce urmează este numită, in cărtile noastre de slujbă şi in calendare” A Sfintilor Părinti după trup ai Domnului”. Vom zăbovi putin asupra Genealogiei şi vom preciza că, in timp ce Vechiul Testament este plin de astfel de genealogii, in Noul Testament nu găsim decat una, la Sfantul Matei şi alta la Sfantul Luca, Matei incepe de la Avraam şi merge in mod ascendent, către Iisus, iar Luca merge in mod descendent, de la Iisus inspre Avraam. Prin această genealogie, Evangelistul Matei a voit să aducă o mărturie asupra”istoricitătii” Mantuitorului, o dovadă ca El apartine istoriei. Sunt prezentate numele strămoşilor după trup ai lui Iisus Hristos, 42 la număr, grupate in 3 serii de cate 14 nume: prima de la Avraam pană la regele David-epoca formării poporului evreu; a doua de la David la strămutarea in Babilon-epoca măririi şi apoi a decăderii; iar a treia de la captivitatea babiloneană pană la Hristos-perioada aşteptării lui Mesia. Intre cei pomeniti sunt cuprinşi alături de drepti şi de sfinti, pe cat puteau fi pe vremea aceea, şi cateva nume de femei străine: Tamara, Rahab, Ruth, Batşeba şi necredicioşi ca:Manase, Iehonia şi Amon. Ne putem intreba: Oare cu ce plan a lucrat Dumnezeu, atunci cand a ingăduit ca intre strămoşii Domnului să fie: unii drepti, altii păcătoşi; unii evrei iar altii păgani? Prin acestea noi trebuie să intelegem că: Hristos nu apartine numai poporului ales, şi numai dreptilor, ci neamului omenesc in intregul său, fie drepti, fie păcătoşi; Dumnezeu a voit ca la opera mantuirii să colaboreze impreună cu El toti oamenii, pană şi cei mai păcătoşi; Domnul a venit in lume pentru mantuirea tuturor popoarelor şi tuturor păcătoşilor. Şi ne mai vorbeşte această inşiruire de nume, de aşteptarea cea dornică a omenirii şi suspinul omului după Mantuitorul cel făgăduit de Dumnezeu şi aşteptat de lumea intreagă. Pentru noi creştinii Postul Crăciunului, prin cele 42 de zile ale sale, inchipuie cele 42 de generatii şi 40 de secole din noaptea păcatului, dinainte de Hristos. Inima noastră copleşită de păcat, cheamă şi aşteaptă pe Iisus ca cei ce trăiau inainte de naşterea Lui. Il aşteptăm pe Cel ce vine iarăşi pe acest pămant, dar suntem, oare, pregătiti să-L intampinăm cu vrednicie? La noi vine Cel despre care a zis ingerul Gavril Fecioarei Maria:”Sfantul care se va naşte din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema”(Luca 1,35). De aceea Biserica ne indeamnă: „Hristos se naşte, măriti-L; Hristos din ceruri, intampinati-L; Hristos pe pămant, inăltati-vă!”