Consilierii județeni și-au dat acordul, miercuri dimineața, pentru încheierea unui parteneriat între administrația sălăjeană și CNAIR în vederea realizării unui drum expres care să lege Jiboul de Românași, în cadrul Programului Transport 2021-2027.
Acest sector de drum, cu o lungime de circa 20,5 kilometri, este prevăzut a se implementa la profil de drum expres, de tip două benzi pe sens.
Conform Master Planului General de Transport al României, documentul strategic de planificare a investițiilor în domeniul transporturilor, “drumurile expres sunt prevăzute a fi implementate la profil de tip 2+2, fără intersecții la nivel cu alte drumuri sau căi ferate, fără a tranzita localități și au o geometrie în plan și în profil care să permită viteze sporite de deplasare, în condiții de siguranță”.
Conform destinației și configurației, drumul expres Jibou – Românași face parte din rețeaua drumurilor de conectivitate și Transregio a României, care asigură conectivitatea rutieră în partea de nord-vest a țării, între A3 (zona Turda) – Cluj Napoca (zona Apahida) – Dej (Beclean-Bistrița) – Baia Mare (Livada-Halmeu) – Satu Mare – Oar.
“În contextul politicii europene în domeniul transporturilor, care prevede realizarea unei rețele europene integrate, orientată spre dezvoltarea unei rețele centrale, cu termen de finalizare 2030 și a unei rețele globale ce va susține rețeaua centrală, cu termen de finalizare 2050, România trebuie să crească eficiența investițiilor în infrastructura de transport atât de interes european, cât și de interes național orientate spre dezvoltarea conectivității naționale și internaționale, precum și creșterea accesibilității tuturor regiunilor României la oportunitățile Pieței Unice.
Lipsa unei coerențe în planificare la nivel național reprezintă un obstacol care împiedică realizarea investițiilor în infrastructura de transport din România, prin urmare dezvoltarea unui cadru strategic stabil în sectorul transporturilor reprezintă o necesitate la care Programul Transport 2021-2027 își propune să răspundă în mod adecvat și eficient printr-o foaie de parcurs cu obiective clare.
Conform Programului Transport 2021-2027, unitățile administrativ teritoriale au calitatea de
beneficiari eligibili pentru finanțarea investițiilor în infrastructura rutieră, respectiv variante ocolitoare
la nivel de drum național, situate atât pe rețeaua TEN-T, cât și în afara acesteia.
Realizarea obiectivului de investiții ”Legatură Jibou- Românași” reprezintă conectivitatea
orașului Jibou la nodul de autostrada de la Românași din cadrul Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest,
precum și a localităților din lungul aliniamentului drumului expres, la rețelele principale de transport
din România și țările vecine, pe de o parte și va conduce la creșterea calității vieții comunităților din
lungul drumurilor naționale, care vor fi decongestionate, ceea ce va avea impact asupra scăderii
numărului de accidente, reducerea poluării fonice și a aerului cu gaze cu efect de seră, pe de altă parte.
De asemenea, dezvoltarea rețelei rutiere rapide, într-o manieră echilibrată la nivelul țării, va conduce la
creșterea atractivității regiunii pentru investiții, turism și, implicit, crearea de noi locuri de muncă și
creșterea dinamicii mediului de afaceri”, prevede raporul de specialitate al proiectului.
La planuri pe hârtie suntem cei mai buni la fel și la minciuni!
În fiiecare săptămână alt drum expres! DAR DE REALIZAREA INTERCONECTĂRII JIBOULUI CU CEHU SILVANIEI ȘI ZALĂU PRIN REALIZAREA CELOR PATRU KILOMETRI DIN ȘOIMUȘ PÂNĂ LA DRUMUL CEHU SILVANIEI ZALĂU NU SE FACE NICI ACUMA DUPĂ 33 DE ANI DE AȘTEPTARE? Da până când tot promiteți toți de 33 de ani și numai nu se face?!? PÂNĂ CÂND?