Doua rute paralele cu bulevardul, de-a lungul Zalaului, sunt solutia de viitor gandita la Primarie pentru a ne scapa de aglomeratie si de semafoarele inteligente
S-au implinit in aprilie cinci ani de cand in Zalau au fost instalate "semafoarele inteligente", prin grija si truda fostului primar Radu Capalnasiu. Un esec lamentabil. Cum a fost facut cu bani europeni, la sistemul de semaforizare nu s-a putut interveni timp de cinci ani, altfel ar fi trebuit dati banii inapoi. Asa ca zalauanii au suportat un sistem de semaforizare incurca-lume. Timp pierdut degeaba intr-un trafic aglomerat, consum de combustibil enorm din cauza opririi si pornirii in fiecare intersectie, tone de noxe, nervi greu incercati.
rn
De la inceputul inceputului zalauanii s-au dus cu jalba-n protap la primarul de atunci sa reclame ca semafoarele sunt nascatoare de nervi, de injuraturi si ca sugruma traficul. Primarul Capilnasiu a recunoscut. A cerut rabdare, apoi a trecut cateva semafoare pe galben intermitent, nimicuri care n-au ajutat mare lucru.
rn
Ionel Ciunt a promis ferm in campania
electorala ca va "umbla" la semafoare
rn
In campania electorala din primavara lui 2016, aproape toti candidatii au promis ca se vor ocupa de acest aspect. “n special Ionel Ciunt, care a fost ales, cu siguranta si pe baza acestei promisiuni.
Subliniem ca Ionel Ciunt a promis ferm inainte de alegeri ca va studia situatia si va gasi solutii sa ne scape de "inteligenta" semafoarelor. Dupa ce a devenit primar a recunoscut ca are o problema, ca sunt pe bani europeni si trebuie mentinute asa cinci ani. S-au implinit, cum spuneam, cei cinci ani luna trecuta, asa ca ieri l-am contactat pe viceprimarul Teodor Balajel sa vedem care sunt sentimentele conduceri primariei fata de semafoarele anti-cetatean.
rn
Acum, spune Primaria, inlocuirea semafoarelor
nu rezolva decat partial aglomeratia din trafic
rn
Viceprimarul ne-a spus ca exista o echipa care analizeaza "sistemul de management al traficului". Se lucreaza la reabilitarea bulevardului Mihai Viteazu si, odata cu aceste lucrari, vor fi inlocuite si semafoarele cu probleme.
Mai multe n-a putut sa ne spuna despre inteligenta semafoarelor, doar ca a fost un numar prea mare de semafoare instalate in Zalau si ca inlocuire lor nu rezolva decat partial aglomeratia din trafic.
Balajel ne-a sugerat ca primaria "lucreaza" la o alta idee, de a consacra doua rute generoase cu soferii, paralele cu bulevardul, pana la gara.
Una va fi incepand de pe strada Closca si alta va fi de pe strada Kossuth, continuand pe strada Fabricii pana se intersecteaza cu DN 1H, la intrare in Criseni.
Cand se vor consacra rutele paralele cu bulevardul, vom trai si vom vedea. Cert este ca la ora actuala "semafoarele inteligente" stranguleaza traficul in Zalaul.
