In documente se vorbeste la un moment dat despre Centura Arad si Râul Mures (!?), semn ca s-au copiat fragmente întregi din alte documentatii

rn

Soseaua este gandita pentru viteze de doar 50 – 60 de kilometri pe ora si nu sunt prevazute nici macar benzi suplimentare dedicate traficului greu pe directia de urcare, in conditiile in care panta va fi abrupta pe lungimi semnificative

rn

Asociatia Pro Infrastructura a facut dezvaluiri socante in 3 ianuarie, pe facebook, subliniind ca Guvenrul Dancila si-a batut joc de documentatiile intocmite pentru centura Zalaului.
"Pe 12.12.2018 a avut loc dezbaterea privind Raportul de Impact asupra Mediului (RIM) al Variantei de Ocolire Zalau. Contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate si realizarea proiectului tehnic a început în martie 2018, fiind câstigat de Search Corporation cu suma de 3,4 milioane de lei.
Ne bucuram ca în 9 luni s-a ajuns la ultima etapa în obtinerea Acordului de Mediu (AM), semn ca tot studiul de fezabilitate este într-un stadiu avansat. Însa, la o privire mai atenta, progresul rapid tine mai degraba de o abordare superficiala si mai putin de profesionalism.
În RIM se vorbeste la un moment dat despre Centura Arad si Râul Mures (!?), semn ca s-au copiat fragmente întregi din alte documentatii, fara corectarea denumirilor.
În plus, în urma analizei celor trei alternative de traseu, locul 1 a fost descalificat pe motiv ca trecea prin mijlocul unui poligon de tragere al armatei. Locul 3 era nefezabil deoarece era extrem de lung, traversa viitoarea Autostrada A3 de doua ori si prevedea si un tunel. Probabil ca varianta de traseu era prestabilita, mimându-se o analiza comparativa.
Este explicabil de ce expertii Comisiei Europene de la JASPERS nu au fost cooptati, ei nefiind de acord în alte cazuri cu astfel de practici.
Este extrem de grav ca avem prevazuta o viteza de proiectare de doar 50 – 60 km/h, în 2019, pentru o centura rutiera noua pe o zona de relief rezonabila într-o tara a Uniunii Europene. Nu avem gândite nici macar benzi suplimentare dedicate traficului greu pe directia de urcare, mai ales ca panta va fi abrupta pe lungimi semnificative.
Am spus de zeci de ori ca numeroase blocaje în executia lucrarilor sunt generate de pregatirea deficitara a proiectului. Mai pe româneste, din cauza vestitelor "maculaturi" si "linii colorate pe harta".
Solicitam oficialilor din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa includa expertii JASPERS în derularea acestui contract si sa monitorizeze cu mult mai multa atentie elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic", este denuntul celor de la Pro Infrastructura.

rn

Deputatul Lucian Bode subliniaza
ca Studiul de Fezabilitate s-a facut
fara pic de profesionalism

rn

Deputatul salajean Lucian Bode, presedintele Comisiei de transport din Camera Deputatilor, subliniaza si el ca Studiul de Fezabilitate pentru Centura Zalaului s-a facut fara pic de profesionalism.
"Din informatiile pe care eu le detin in acest moment, situatia in ceea ce priveste centura Zalaului tronson 2 este una la care nici eu, nici Primaria Zalau nu ne-am fi asteptat. Neoficial, am informatii ca Studiul de Fezabilitate revizuit a fost predat initial fara studiile geo aferente.
Daca si informatiile prezentate public de catre cei de la Pro Infrastructura se confirma, pot spune ca asistam la o bataie de joc pe bani publici la adresa zalauanilor. Din pacate beneficiarul – Primaria Zalau, prin primarul Ionel Ciunt, respectiv Ministerul Transporturilor, prin CNAIR – si-au demonstrat inca odata incompetenta.
Personal, am incercat prin toate mijloacele pe care le am la indemana in calitate de presedinte al Comisiei de transport din Camera Deputatilor sa sprijin realizarea acestui obiectiv vital pentru dezvoltarea economica a municipiului Zala si a judetului Salaj, toate aceste demersuri urmand sa le fac publice in perioada urmatoare. Cu toate acestea, am constat ca Primaria Zalau a preferat sa organizeze mai multe sezatori la care au fost invitati tot felul de personaje a caror legatura unul cu celalalt era carnetul de membru PSD, asta in detrimentul unei discutii institutionale in care sa fie implicati toti actorii cu acces la anumite parghii, care, puse impreuna, ar fi dus la realizarea acestui obiectiv in termenele si conditiile asumate initial", spune deputatul salajean Lucian Bode.

rn

Infrastructura nu se face cu copy-paste,
ci cu specialisti în domeniu, atrage atentia
vicepresedintele USR Zalau

rn

Vicepresedintele USR Zalau, Nicolae Olar, de profesie inginer la Tenaris Silcotub, se arata si el surprins de "gafele" din documentatiile pentru centura Zalaului si distribuie pe facebook denuntul celor de la Pro Infrastructura.
"(…) se vorbeste de centura Arad si râul Mures. Asta arata cât de serios a fost facuta documentatia. Viteze de 50 – 60 de kilometri pe ora, în anul 2019, pentru o lucrare noua, într-o tara europeana. Altfel spus, amatorism, lipsa de profesionalism. Ministerul si institutiile din domeniu, au nevoie de profesionisti. Infrastructura nu se face cu copy-paste, ci cu specialisti în domeniu", atrage atentia Nicolae Olar, viceliderul USR Zalau.