Tronsonul de Drum Național 1F/ E81 între Zalău și limita cu județul Satu Mare  este din nou plin de  gropi și a intrat în reparații, la nici doi ani de la turnarea covorului asfaltic.

Plombările sunt executate acum, la fel ca anul trecut, de Secția de Drumuri Naționale (SDN) Sălaj pentru că firma care a realizat lucrările – începute în noiembrie 2018 și finalizate în noiembrie 2020 – și-a văzut de drum după ce a încasat peste 6,7 milioane de lei plus TVA din contractul cu CNAIR prin DRDP Cluj.

La solicitarea Graiul Sălajului, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj au precizat că firma Viakon Drum SRL avea obligația să remedieze degradările apărute în perioada de garanție, fapt care nu s-a întâmplat. Din acest motiv, garanția de bună execuție a lucrărilor a fost executată.

Reparații DN 1F, 14 februarie pe raza comunei Bocșa

”Pe DN 1F, sectorul de drum cuprins între km 91+940 și km 117+000, în perioada noiembrie 2018 – noiembrie 2020, au fost executate lucrări de întreținere periodică pe timp de vară – covoare asfaltice de către Viakon Drum SRL Satu Mare. Valoarea totală lucrărilor a fost de 6.744.973,07 lei, fără TVA. Constructorul avea obligația să remedieze degradările apărute în perioada de garanție, motiv pentru care garanția de bună execuție a lucrărilor a fost executată în data de 16.09.2021 și în data de 26.11.2021”, se arată în răspunsul oficial al DRDP Cluj.

Atât în primăvara anului 2021, cât și acum, SDN Sălaj a fost nevoită să intervină cu echipele de muncitori pentru acoperirea numeroaselor gropi, mai ales că riscul de accidente este destul de mare pe acest tronson de drum intens circulat.

Reparații DN 1F între Bocșa și Sălăjeni, 14 februarie

Până acum, pentru reparații, SDN a consumat nu mai puțin de 16 tone de mixtură stocabilă, de trei ori mai mult decât s-a consumat pentru lucrările de reparații la toate celelalte tronsoane de drumuri naționale de pe raza județului Sălaj.

Cine este constructorul?

La o scurtă căutare pe internet, am găsit site-ul oficial al firmei care a asfaltat DN 1F între Zalău și limita cu Satu Mare. Așa am aflat că firma nu este străină de județul Sălaj. Ba chiar deține propria stație de asfalt în localitatea Pericei ”cu care produce mixturi asfaltice necesare lucrărilor proprii de construcție, modernizare și reparare a drumurilor si a trotuarelor, capacitatea stației fiind  de 120t/oră”, se arată pe site-ul Viakon Drum SRL.

Tot pe site-ul propriu, managementul companiei spune că cifra medie de afaceri este de peste 15 milioane lei si are un număr de peste 40 angajați dar și că ”se află printre cele mai puternice companii de construcții drumuri din NV-ul României. Domeniul principal de activitate al companiei Viakon Drum Satu Mare este prepararea de mixturi asfaltice pentru drumuri, așternere asfalt, construcții și modernizări de drumuri dar și alte lucrări în domeniu.  Pentru desfășurarea acestor activități, Viakon Drum s-a dotat cu  utilaje și instalații performante pentru prepararea și așternerea mixturii asfaltice, dar și cu dotarea Laboratorului de analize și încercări în construcții – Grad II cu echipamente performante, de ultimă generație, necesare efectuării de încercări și verificări la lucrările contractate”.

Pe noi ne-au convins descrierile firmei, dar mai ales ne-au demonstrat cele spuse pe site-ul oficial ”drumul bun” spre Satu Mare.