În ședința Consiliului Județean Sălaj de la sfârșitul săptămânii trecute, joi 23 iulie, consilierul județean PNL Ioan Abrudan a pus din nou în discuție problemele legate de traficul greu care trece prin Zalău în lipsa unei șosele ocoloitoare. Abrudan a dorit să readucă în actualitate soluția devierii acestui trafic pe rute care să evite orașul, expus pericolelor de fiecare dată când o mașină de mare tonaj coboară Meseșul pe E81. 

“Intervenția mea în plenul Consiliului Județean a fost determinată de ultimul accident grav de pe Meseș (29 iunie – n.r.), când numai grija lui Dumnezeu pentru noi a făcut ca un tir cu o încărcătură de câteva zeci de tone de metal să nu facă și victime și a spulberat totul în cale, pe un segment de drum la intrarea în oraș. Adusă astfel din nou în discuție problema centurii ocolitoare a orașului, am reținut din unul din articolele apărute atunci în ziar cum că, în conditiile în care finalizarea acestei lucrări s-ar lăsa încă așteptată, pentru mine lucru inexplicabil, ar putea fi luată în calcul soluția devierii traficului pe un alt traseu. Pornind de aici am dorit să mă informez cât de fezabilă este o asemenea soluție. Repet un lucru pe care l-am spus de multe ori. Ocolirea Zalăului de traficul greu ar fi o decizie pe care o așteaptă fiecare locuitor al Zalăului. Orașul, spațiu intens locuit, n-ar mai fi măcinat fizic și psihic de zgomotul, poluarea și mai ales considerabila cotă de risc la care este expus zi și noape sub greutatea imensă a mastodonților pe roți, oricând potențiali factori de accidente grave”, ne-a spus Ioan Abrudan, consilier județean.

Prefectul spune că Poliția nu este de acord cu restricționarea traficului greu pe Meseș

Prefectul județului Sălaj, Ionel Ciunt, spune că Poliția nu este de acord cu inderdicții pentru mașinile de mare tonaj pe E81, astfel că singura soluție viabilă este realizarea șoselei ocolitoare a Zalăului. Ciunt ne-a spus că a avut o întâlnire cu reprezentanții Poliției, care au susținut că nu pot să restricționeze accesul mașinilor de mare tonaj pe E81, care traversează Meseșul.
“Trebuie găsită o formulă pentru rezolvarea situației. Eventual mașinile de mare toaj să vină pe la Jibou – Mirșid – Zalău. Nu se poate pune restricție pe Meseș pentru mașinile de mare tonaj, după cum a spus Poliția. Singura soluție este realizarea ultimului tronson stop_coloana din centura ocolitoare a Zalăului. Nu știu cât de repede se va putea termina acest tronson”, ne-a spus prefectul Sălajului.

Primarul Zalăului amenință că pune interdicție la intrarea în Zalău

Primarul Radu Căpîlnașiu, care s-a deplasat recent la București pentru a determina Armata să-și mute poligonul de la Aghireș, astfel încât să poată continua lucrările la centura Zalăului, nu a fost primit la discuții. Căpîlnașiu spune că dacă Poliția nu vrea să pună restricție pe Meseș, va pune el restricție de tonaj la intrarea în Zalău.
“Nu se punea în discuție devierea prin Ortelec, pentru că este o zonă afectată de alunecările de teren. Putem devia traficul pe ruta Românași – Creaca – Jibou – Mirșid – Zalău. Nu înțeleg de ce există această indiferență pentru comunitate. O să vedeți că dacă situația nu se va rezovla curând, lumea o să iasă în stradă. Știți că deja se strâng semnături pentru rezovlarea problemei. Dacă Poliția nu vrea să pună interdicție pe E81, atunci voi pune interdicție la intrarea în oraș, de pe Meseș. Noi am făcut demersuri la MInisterul Apărării, iar acum vom discuta cu Ministerul Transporturilor pentru rezovlarea situației”, ne-a spus primarul Zalăului, Radu Căpîlnașiu.

Valeriu Crișan este optimist că traficul va fi deviat

Vicepreședintele Consiliului Județean Sălaj a afirmat că este mai optimist din fire și crede că situația se va rezolva în scurt timp. “Eu sunt o fire mai optimistă. Văd o rezolvare rapidă a situației. Din punctul meu de vedere primează interesul cetățenilor, nu al mediului de afaceri. Spun asta pentru că devierea traficului de pe Meseș ar putea afecta mediul economic din Zalău. Dar acum contează viața și siguranța cetățenilor și atunci este firesc să se devieze traficul pe o rută alternativă. Trebuie să se găsească o soluție cât mai rapidă pentru cetățeni, mai ales că Zalăul este și o zonă strategică”, ne-a spus Valeriu Crișan.