Lucrările la Cinematograful și Planetariul Scala din Zalău se apropie de finalizare, iar Primăria Municipiului Zalău va putea să facă recepția lucrărilor în luna august 2021, după ce Compania Națională de Investiții (CNI) – în calitate de finanțator al proiectului – a prelungit termenul de finalizare a lucrărilor la 31 iulie.  

    Acum, la mult așteptata locație de petrecere a timpului liber care face parte din tinerețea sau copilăria multor sălăjeni – Cinematograful Scala – se montează corpurile de iluminat, iar zilele acestea va fi montată mocheta și scaunele, după cum au transmis pentru Graiul Sălajului reprezentanții Primăriei Municipiului Zalău. Și lucrările la Planetariu sunt avansate, urmând să se monteze cupola. Cu siguranță, acest obiectiv va reprezenta atracția elevilor, dar nu numai.

”Cinematograful Scala și Planetariul,  două importante obiective de investiții pentru copii, pentru tineri, pentru iubitorii de filme, pentru Zalău, se apropie de finalizare. Având în vedere prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor la 31 iulie de către Compania Națională de Investiții, apreciem că în luna august vom face recepția la terminarea lucrărilor, urmând să devină funcționale.  Mă bucur că demersurile efectuate în ultimii ani de administrația locală pentru realizarea acestor investiții au prins contur și, iată, Municipiul Zalău va avea din nou un cinematograf funcțional, amenajat la cele mai înalte standard, dar și un Planetariu.  Sunt convins că odată cu recepția acestor două obiective de investiții, alături de proiectele privind amenajarea locurilor de joacă, construirea bazinului de înot și construirea a două noi baze sportive, toate proiectele vor contribui semnificativ la creșterea calității vieții cetățenilor și vor reprezenta noi locații unde copiii, tinerii și familiile lor, își vor putea petrece timpul liber”, a declarat pentru Graiul Sălajului Ionel Ciunt, Primarul Municipiului Zalău.

      Noul cinematograf va dispune de o sală mare de cinema cu 247 locuri, de o sală de cinema 3D și un Planetariu digital. Primii pași ai proiectului de reabilitare s-au făcut în august 2016, când consilierii locali de la acea vreme au votat proiectul de întabulare a locației în proprietatea Municipiului, apoi Primăria a depus proiectul spre finanțare Companiei Naționale de Investiții. Abia în 2019 au debutat efectiv lucrările finanțate cu aproape 15 milioane de lei din fonduri guvernamentale, iar lock-downurile din 2020 au devansat termenul final de execuție. Contribuția Municipiului Zalău la acest proiect este de 678 mii lei, inclusiv TVA, iar lucrările prevăzute în proiect sunt lucrări de demolare (corpul B), asigurarea utilităților, studiul de fezabilitate, lucrări  de instalații electrice, finisaje interioare și exterioare, montaj sisteme audio-video, dotări cu echipament tehnologic audio-video și mobilier.

Primăria Zalău pregătește funcționalitatea obiectivului

     Pentru a putea funcționa, este evident că Cinematograful și Planetariul vor avea nevoie de personal și de buget de funcționare. Odată cu finalizarea lucrărilor și recepția acestora, Primăria Municipiului Zalău redevine proprietar asupra locației și trebuie să asigure bugetul de funcționare și personalul aferent. Toate aceste detalii tehnice vor fi supuse votului consilierilor locali în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Zalău de joi, 24 iunie.

Potrivit proiectului de hotărâre publicat de municipalitate, Direcţia de Patrimoniu din cadrul Primăriei, prin referatul nr. 30920/10.05.2021, propune Consiliului local ”aprobarea unei noi structuri de personal în cadrul Direcţiei de Patrimoniu – Serviciul de Administrare a Cinematografului Scala, în urma preluării în proprietatea publică a Municipiului Zalău, necesar pentru organizarea şi funcţionarea cinematografului, precum şi asigurarea sumelor necesare pentru organizarea şi funcţionarea cinematografului, respectiv cheltuieli de personal şi cheltuieli materiale pentru perioada septembrie – decembrie 2021”. Conform referatului Direcţiei de Patrimoniu si a anexelor 1 si 2 la referat, suma totală necesară pentru perioada septembrie – decembrie 2021 este de 287,30 de mii de lei din care 137,30 de mii de lei – cheltuieli de personal şi 100 de mii de lei – cheltuieli materiale.