Bechtel da vina pe Compania Nationala de Autostrazi, care nu a platit terenurile expropriate
Din cei peste 80 de kilometri pe care ii va avea Autostrada Transilvania in Salaj, in prezent se lucreaza pe mai putin de doi. Potrivit datelor primite de la firma constructoare, Bechtel, se lucreaza pe tronsonul 3C in zona localitatii Port (comuna Marca), pe o lungime de 1,6 kilometri. Lucrarile vizeaza, de fapt, viaductul de la Suplacul de Barcau si amenajarile aferente, ce se intind in mare parte pe teritoriul judetului vecin – Bihor, dar cuprind si o portiune din Salaj.
Reprezentantii Bechtel informeaza, astfel, ca a fost finalizata deja culeea (infrastructura de la capatul viaductului care va sustine benzile de circulatie) A1 si ca in aproximativ o saptamana va incepe montarea grinzilor in forma de U (in greutate de 160 de tone fiecare), peste care se va realiza calea de rulare propriu-zisa. Viaductul urmeaza sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an.
In zona se mai lucreaza, potrivit reprezentantilor Bechtel, si la drumul de acces la viaduct, precum si la zidurile de sprijin. De asemenea, statia de productie a grinzilor de la Port si-a reluat activitatea.
Motivul pentru care in Salaj nu mai exista si alte puncte de lucru este, conform constructorului, faptul ca nu este asigurat accesul la teren din cauza neefectuarii de catre Compania Nationala de Autostrazi (beneficiarul lucrarii) a platilor pentru terenurile expropriate. Prin urmare, nici arheologii nu au putut intra pe teren pentru eliberarea acestuia de sarcina arheologica, demers obligatoriu inaintea inceperii lucrarilor de constructie. Sanda Bacuet, arheolog in cadrul Muzeului Judetean de Istorie si Arta Zalau, ne-a declarat ca specialistii institutiei nu-si pot relua activitatea in teren si pentru ca inca nu s-a incheiat un nou contract cu Compania Nationala de Autostrazi, in baza caruia sa poata fi efectuate sapaturile.
Viaductul de la Suplacul de Barcau are o lungime totala de 1,8 kilometri, fiind necesar deoarece in zona este curs de amenajare un lac de acumulare pe raul Barcau. Viaductul va fi cea mai mare lucrare de acest tip din totalul lungimii de 415 kilometri a autostrazii, fiind si cel mai mare din Europa Centrala si Sudica. La nivelul continentului, viaductul este al doilea ca lungime, dupa cel de Millau, Franta.