De săptămâna viitoare, scăpăm de bătutul pe la uși pentru o serie de documente pe care le eliberează Consiliul Județean. Vom putea cere online, fără să fie nevoie să ne mai deplasăm la vreun birou, mai multe documente, grație unui program privind digitalizarea serviciilor oferite.
În calitate de beneficiar, județul Sălaj a implementat proiectul SPACE – Simplificarea Procedurilor Administrative și Creșterea Eficienței în județul Sălaj.
Acesta a fost co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 și are ca scop Obiectiv general: Consolidarea capacității Consiliul Județean Sălaj de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice oferite exclusiv de instituție prin simplificarea procedurilor administrației locale și reducerea birocrației pentru cetățenii județului.
Din 2 august, odată cu operaționalizarea programului, se va reduce cu cel puțin 30% timpul aferent livrării serviciilor către cetățeni, primării, ONG-uri, asociații și mediul de afaceri, prin oferirea unor servicii cu acces online, crearea unei arhive digitale si eliminarea birocrației existente.
Serviciile oferite exclusiv de Consiliul Județean Sălaj care vor putea fi solicitate onnline sunt: obținere informații despre concesionare/încheiere/vânzare bunuri proprietate publică sau privată; obținere Acord prealabil lucrări în zona drumurilor județene; obținere Acord privind efectuarea de lucrări în clădirile de patrimoniu județean; d) solicitare sprijin financiar cazuri sociale; e) comunicarea privind începerea lucrărilor de construire/desființare; f) comunicarea privind încheierea execuției lucrărilor de construire/desființare; g) licență de transport.
Tot în cadrul acestui proiect, a fost îmbunătățit și site-ul intituției, acesta fiind acum mult mai accesibil, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, și au fost instruiți 70 de angajați din aparatul propriu al Consiliului Județean Sălaj, pentru creșterea eficienței serviciilor oferite.
Valoarea totală a proiectului este de aproape 3 milioane de lei (2.931.633 lei cu TVA), din care 58.299 lei cu TVA (2%) – cofinanțarea eligibilă a Consiliului Județean Sălaj, iar 16.660 lei cu TVA (0,57%) – cheltuieli totale neeligibile.
Inseamna ca o sa fie mai putini bugetari,se reduce numarul intretinutilor din primarii si alte institutii ale statului,nu?
Mai putina birocratie dar mai multa smecherie la CJS. Cum ati putut accepta dosarul fufei cu 3 ani vechime si fara experienta in management pentru concursul de director al Bibliotecii Judetene? Aloo, DNA, se aude?