DGADP se desfiinteaza luna viitoare, iar locul ii va fi luat de noua SADP
O parte va fi absorbita in Citadin, firma Primariei care se ocupa de lucrari in oras, iar cealalta parte devine SADP Zalau
rn
Directia Generala de Administrare a Domeniului Public din Zalau (DGADP) este o directie care functioneaza in subordinea Consiliului Local, avand personalitate juridica proprie si gestioneaza – din venituri proprii si subventii de la bugetul local – spatii de joaca, traficul, parcarile, pietele si toaletele publice.
Primaria Zalau a decis insa sa eficientizeze activitatea serviciilor pe care le administreaza si sa desfiinteze DGADP din luna martie.
DGADP Zalau are in prezent un director general si sapte servicii, cu un total de 81 de angajati. Serviciul managementul traficului si semnalizare rutiera are un sef si 10 muncitori; serviciul parcuri si locuri de joaca are un sef si 13 muncitori; serviciul personal-salarizare, juridic, relatii cu publicul si administrativ are un sef si 7 muncitori; serviciul tehnic, mecanizare, achizitii si SSM are un sef si 7 muncitori; serviciul contabilitate contracte are un sef si 7 muncitori; serviciul parcari are un sef si 13 muncitori; serviciul piete are un sef si 16 muncitori. Din totalul de 81 de angajati, 8 au functie de conducere si 73 au functie de executie.
rn
Noua societate – SC SADP Zalau –
va avea 51 de angajati, din care 6 sefi
rn
Prin reorganizarea DGADP, s-a propus infiintarea SADP, care se va ocupa exclusiv de administrarea si exploatarea pietelor agroalimentare; organizarea si optimizarea circulatiei rutiere si pietonale; instalarea, intretinerea si functionarea sistemelor de semnalizare si dirijare a circulatiei urbane, in vederea asigurarii sigurantei traficului si pentru fluidizarea acestuia; amenajarea, organizarea si exploatarea parcarilor.
Prin reoganizare, 17 posturi de la DGADP vor fi preluate de SC Citadin, iar 13 posturi, care erau oricum vancante, sunt desfiintate. SC Citadin va prelua de la DGADP activitatile din cadrul Serviciului parcuri si locuri de joaca, Compartimentului pompe funebre si toalete publice, iar odata cu preluarea acestor activitati se va realizat si transferul de personal respectiv 17 posturi.
Noua societate SADP preia toate serviciile din DGADP care nu trec la Citadin, care se transforma in birouri: Biroul exploatare si administrarea parcarilor, care va avea 13 posturi; Biroul administrarea pietelor va avea 14 posturi plus un sef de birou; Biroul managementul traficului va avea 8 posturi, din care patru posturi de muncitor plus un post de sef birou; Biroul financiar contabilitate care va avea 7 posturi plus un post de sef birou. Se infiinteaza compartimentul resurse umane, protectia muncii, juridic, achizitii publice, relatii publice care va avea 3 posturi.
Noua firma SADP va avea 51 de angajati, dintre care 45 de posturi de executie si 6 posturi de conducere. Se presupune ca se va finanta numai din venituri proprii si nu va primi subventii.
Viceprimarul Teodor Balajel spune unde-i eficienta
rn
Viceprimarul Zalaului, Teodor Balajel, explica reorganizarea.
"In scopul unei eficientizari a activitatilor si serviciilor pe care le desfasoara societatile comerciale care apartin Consiliului Local Zalau si Primariei Zalau, serviciile oferite de Uzina Electrica au trecut in sarcina SC Citadin. O parte din activitatile si serviciile pe care le executa DGADP am considerat ca este mai rentabil din punct de vedere economic si a calitatii serviciilor sa fie efectuate de catre SC Citadin SA. Aici ma refer la activitatile de intretinerea parcurilor si spatiilor de joaca, activitati de intretinere a spatiilor verzi, cosire, mentenanta din locurile de joaca, toaletarea arborilor din parcuri, amenajare peisagistica si florale, activitati care sunt comune cu cele executate de SC Citadin. Si am considerat ca un obiectiv gen "Cimitirul" este bine sa fie in responsabilitatea unui singur operator, privind toate a activitatile care se desfasoara in aceea zona, pentru a fi o activitate si o raspundere unitara. O data cu trecerea activitatilor si serviciilor de la DGADP la Citadin, angajatii care executau acest activitati trec automat la SC Citadin. La noua institutie, SADP, raman serviciile parcari, piete si managementul traficului, care incepand din luma martie se autofinanteaza", spune viceprimarul
rn
Directorul general al DGADP Zalau crede
in puterea de finantare a noului SADP;
mai ales ca pentru parcare vom plati dublu
rn
"Am participat la discutiile premergatoare intocmirii documentelor care au stat la baza documentatiei de justificare a reorganizarii DGADP, cu compartimentele de specialitate din Primarie. Eu consider ca schimbarea formei de finantare, noua forma fiind venituri proprii, este mai buna pentru institutie, veniturile obtinute putand fi folosite in totalitate pentru functionare si investitii si cel mai important, bugetul local nu mai este obliga sa subventioneze activitatea noastra. Veniturile proprii constau in chiriile si taxele percepute la pararile publice si de resedinta si in piete", spune Aurel Bican, directorul DGADP.
Primaria Zalau a propus majorarea tuturor tarifelor care vor fi aplicate de noua societate SADP. Tarifele de parcare propuse din martie sunt duble fata de anul 2017. Pentru 30 minute 1 leu; pentru o ora 2 lei; pe zi 12 lei; abonament pe luna 70 lei; abonament trimestrial 160 lei; abonament semestrial 260 lei; abonament anual 450 lei.
rn
Opozitia nu crede in bune intentii
rn
Fost viceprimar al Zalaului, actualul consilier local PNL Claudiu Barsan este de parere ca Primaria urmareste de fapt politizarea functiilor de conducere.
"Aceste modificari ar trebui sa conduca la eficientizarea respectivelor servicii publice. Daca insa modificarile de organigrama vor fi doar un pretext pentru politizarea unor functii de conducere, aceasta eficientizare nu va avea loc cu siguranta", ne-a declarat consilierul Claudiu Barsan.
