Despre etica in afaceri, cu Peter Imre si Emil Hurezeanu
Analistul a criticat preocuparile clasei politice
Dezbaterea pe tema eticii in afaceri si a responsabilitatii sociale, organizata ieri, la Zalau, de catre compania Philip Morris Romania, a strans in Sala „Avram Iancu” a Primariei cateva zeci de participanti, de la autoritati locale, la sefi de institutii si reprezentanti ai mediului de afaceri. Evenimentul, derulat in parteneriat cu Camera de Comert si Industrie Salaj, l-a avut ca invitat special pe jurnalistul si analistul Emil Hurezeanu.
„Este al saselea an de cand conduc aceasta dezbatere, dar niciodata nu a fost atat de actuala ca acum, cand o lume intreaga resimte efectele mai putin responsabile ale corporatiilor”, s-a adresat asistentei Peter Imre, directorul Philip Morris Romania. Discutiile au pornit de la modelul corporativ de succes al firmelor care au reusit sa isi construiasca o dezvoltare durabila, printre care se numara si producatorul de tigarete.
„Philip Morris a facut parte, din pacate, din grupul unor companii de profil care, in urma cu nici 15 ani, au jurat ca tigarile nu dau dependenta. Ulterior, am fost fortati de societate sa devenim transparenti si deschisi la comunicare. Da, tigarile, indiferent de care sunt ele – light, albastre etc. – produc dependenta si cancer”, a recunoscut Imre, dupa ce a recomandat celor care le pasa de sanatatea lor, „sa nu fumeze ori sa se lase acum”.
Aflat pentru prima data la Zalau, Emil Hurezeanu a punctat momentele de criza cu care s-a confruntat umanitatea de-a lungul istoriei, precizand ca „crizele sunt forme de regasire a discernamantului”. Referindu-se la criza mondiala actuala, analistul a tinut sa critice atitudinea guvernantilor romani: „Romania se afla in recesiune, iar clasa politica este precauta, ca sa ma exprim eufemistic. Obiectivele politicienilor nostri sunt alegerile. Americanii au spus ca e recesiune inca din toamna anului trecut, in timp ce seful statului zicea ca in Romania nu e criza”. Problema este ca urmeaza depresiunea, cu prabusirea PIB-ului si un somaj de 10%, si criza sociala, cu oameni indatorati si fara serviciu.
„Este un exercitiu financiar si de supravietuire. Acele companii care vor dovedi ca sunt responsabile social, care vor castiga increderea cetateanului vor supravietui razboiului economic, iar celelalte vor pieri, pentru ca fiecare dintre noi, pe langa faptul ca suntem consumatori, suntem si cetateni si judecam din ce in ce mai mult companiile si pe baza atitudinii lor sociale”, a declarat Peter Imre.
Despre Philip Morris
Compania este unul dintre principalii jucatori de pe piata interna a tigaretelor, fiind prezenta pe piata locala din 1997. Printre prioritatile sale pe 2009 se numara grija fata de mediu si comunitate, lupta impotriva fumatului juvenil, dar si impotriva comertului ilicit cu tigarete. Anul trecut, producatorul de tutun a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 537 milioane de euro si un profit de circa 24 milioane de euro.
