martie 16, 2025

Deputatul salajean Lucian Bode spune ca Autostrada si Reforma Feroviara sunt sub semnul incertitudinii

deputatul-salajean-lucian-bode-spune-ca-autostrada-si-reforma-feroviara-sunt-sub-semnul-incertitudinii01_56784

 

In cadrul sedintei de miercuri, 13 septembrie, a Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputatilor, presedintele comisiei, deputatul salajean PNL, Lucian Bode, ’mpreuna cu membrii comisiei, au avut o întrevedere cu reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, CNAIR, ANAP si nou înfiintata Autoritate pentru Reforma Feroviara, în cadrul careia s-au dezbatut probleme importante legate de infrastructura (bilantul documentatiilor trimise spre validare în SEAP si cauzele blocajelor existente; detalii despre studiile de fezabilitate ale sectiunilor 2, 3 si 4 din Autostrada Sibiu – Pitesti, evolutii ale proiectului Autostrada Transilvania si stadiul organizarii si functionarii Autoritatii pentru Reforma Feroviara).

Presedintele comisiei pentru transport, deputatul Lucian Bode, spune, in urma discutiilor, ca sperantele pentru autostrada sunt subtiri, iar reforma cailor ferate este departe.

„Cu toate ca domnul |tefan Ionita, directorul interimar al CNAIR, a prezentat raspunsuri extrem de detaliate si tehnice, ca si cum si-ar fi dorit sa ne demonstreze faptul ca nu putem sa-l atentionam sub nici o privinta, personal am mari rezerve ca informatiile primite într-un ambalaj frumos vor avea si o finalitate pozitiva. “ncrederea afisata de acesta fata de subiectul finalizarii celor 90 de kilometri de autostrada în acest an se afla în antiteza cu realitatea din teren, care ne arata ca lucrurile stau extrem de rau si ca acest obiectiv nu este nimic altceva decât praf în ochi aruncat românilor, deja adusi în pragul disperarii de un management atât de slab în domeniul transporturilor si care tinde sa le puna viata în pericol din ce în ce mai tare, daca stam sa ne raportam la numarul de victime de pe soselele subdimensionate si învechite ale patriei noastre. Cât despre nou înfiintata ARF (Autoritate pentru Reforma Feroviara – n.r.), al carui parcurs legislativ chiar noi l-am dezbatut în cadrul Comisiei, trebuie sa spun ca este o adevarata dezamagire. Are în acest moment 38 de angajati care lucreaza la documentatii pentru a spera ca în al treilea trimestru al anului viitor sa poata dispuna de material rulant în valoare de 300 de milioane de euro din fonduri europene. Pâna atunci, însa, nici macar un site oficial nu au fost în stare sa-si creeze”, spune deputatul salajean Lucian Bode.