Dedeman cumpara de la Cemacon un teren de doua milioane de euro pentru a deschide magazinul din Zalau
Pentru a deschide magazinul din Zalau, Dedeman cumpara un teren de aproape 2,5 hectare de la Cemacon, cu circa 2 milioane de euro, potrivit unui raport de pe bursa al producatorului de caramizi publicat de Ziarul Financiar.
Cemacon Real Estate a aprobat vânzarea catre Dedeman a doua terenuri, unul de 22.600 mp si un al doilea de 3.104 mp, potrivit raportului. Terenurile sunt amplasate pe Strada Fabricii, nr. 1 în Zalau. Pe terenul mai mic se va pastra un loc pentru accesul catre terenurile pastrate de Cemacon.
Vânzarea terenului de catre Cemacon se va face dupa îndeplinirea conditiilor agreate de catre parti si obtinerea acordului creditoarei ipotecare, Banca Comerciala Româna (BCR), la un pret de 62,5 euro metrul patrat plus TVA, echivalentul a aproape 1,6 mil. euro fara TVA pentru întreaga suprafata. Suprafata de teren ce face obiectul contractului cu Dedeman va fi vânduta libera de constructii, demolarea fiind realizata pâna la cota zero, fara fundatii, pe cheltuiala Cemacon Real Estate, posturile trafo urmând a fi desfiintate ori mutate. Zalau este cel de-al treilea oras din Transilvania unde Dedeman a anuntat înca de anul trecut construirea unui magazin, iar aprobarea de la primarie a fost obtinuta din 2015.
Anul acesta retailerul Dedeman a deschis un magazin la Satu Mare, inaugurat la finalul lunii iulie si unul la Oradea. De asemenea, Dedeman vizeaza extinderea la nivel regional, iar planurile includ cel putin un magazin în Chisinau. Dedeman, la fel ca retelele de magazine alimentare Kaufland sau Lidl, cumpara terenurile unor foste sau actuale fabrici pentru ca acestea sunt bine pozitionate în interiorul oraselor. Astfel, retailerii sunt dispusi sa plateasca preturi mai mari pentru aceste achizitii în comparatie cu un teren la periferie.Retailerul de bricolaj, controlat de Dragos si Adrian Paval, si-a bugetat pentru acest an afaceri de 4,53 miliarde de lei, adica 1,01 miliarde de euro, devenind astfel prima companie controlata de un român care trece pragul psihologic de un miliard de euro, potrivit datelor furnizate de firma. Anul trecut Dedeman si-a majorat businessul cu 28 la suta, la 4,36 miliarde de lei (980 milioane de euro), apropiindu-se astfel de pragul de un miliard, fara sa-l depaseasca. În ultimul deceniu compania si-a majorat afacerile de circa 11 ori, fiind în prezent cea mai mare retea de bricolaj din România, dar si printre cele mai mari din regiune. Businessul a fost sustinut în 2015 de investitii de 270 de milioane de lei, în crestere de la 267 de milioane de lei în 2014. Numarul angajatilor Dedeman va urca în acest an la 8.916 salariati, fata de 8.259 de angajati în 2015 si mai putin de 7.500 în 2014, conform Ziarul Financiar.
