Romanii au cheltuit anul trecut circa 55 de milioane de euro pe whisky. S-au vandut, tot anul, 4,6 milioane de litri din care un milion s-au vandut doar in perioada sarbatorilor.
Profilul pieţei de whisky din Romania este modest, raportat la volumul intreg al spirtoaselor, respectiv o cotă de 6% din total. Un calcul mediu pe cap de locuitor rezultă intr-o „dublă” de 200 de mililitri pentru fiecare roman pe an, de circa 35 de ori mai puţin decat un irlandez, conform indicelui care măsoară consumul de alcool la nivel mondial, World/Global Alcohol/Drink Consumption 2010. „Euforia cumpărăturilor de sărbători este, din păcate, istorie”, spune Tudor Furir, directorul importatorului Pernord Ricard, unul din cei mai mari jucători pe vanzările de whisky din Romania. Dacă e adevărat ca tăria se bea de supărare, piaţa băuturilor spirtoase din Romania nu profită de necazurile cauzate de criză. Confruntaţi cu un picaj general de aproape 20%, in principal din cauza puterii de cumpărare, importatorii caută franarea declinului, in special cu promoţii de preţ.