Sectorul de autostradă de la Câmpia Turzii la Chețani ar putea fi terminat cu nouă luni înainte de termen, acesta fiind un record absolut pentru lucrările de infrastructură mare din România. Asta ar însemna că, de luna viitoare, avem șanse să urcăm pe autostradă la Nădășelu și să mergem până la Târgu Mureș.

În octombrie 2022,  CNAIR a semnat contractul pentru “Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii” cu Asocierea Strabag SRL – Geiger Transilvania SRL, aceasta fiind declarată câștigătoarea licitației din luna august, cu o ofertă de preț de aproximativ 420 miioane lei, fără TVA. Contractul cu vechiul constructor, firma românească Straco, a fost reziliat în martie 2021 de către CNAIR. Contractul fusese semnat în 2015, iar în 6 ani lucrările ajunseseră să fie realizate în procent de 38%.

Nou contract, cu ordin de începere emis în 21 noiembrie 2022, prevede 3 luni de proiectare și 18 de execuție, deci finalizare în august 2024.

Acest tronson de autostradă are o lungime de 15,70 km și presupune realizarea a 2 poduri, 7 pasaje și un nod rutier la Chețani.

Faptul că firmele constructoare Strabag și Geiger fac demonstrație de forță pe Autostrada Transilvania, e confirmat de Asociația Pro Infrastructură, care a filmat, zilele trecute, stadiul lucrărilor. (https://youtu.be/OnDDUT05ehs / Hartă interactivă: )

“Cei doi constructori, jucând pe teren propriu, s-au decis să facă o demonstrație de forță și să deschidă circulația în decembrie 2023. Au profitat și de vremea tomnatică neobișnuit de secetoasă și acum doar ceva catastrofal îi mai poate opri. Umblă vorba prin târg că se încearcă inaugurarea chiar de Ziua Națională însă noi i-am îndemna pe politicieni să nu forțeze nota, iar pe antreprenori să nu cadă (ca alții, vezi A7 Centura Bacău) în capcana grabei care strică treaba doar ca să dea bine la televizor. Felicitări managerilor, inginerilor și muncitorilor <simpli> ai Strabag, Geiger și ai subcontractorilor lor! Le dorim spor la bună treabă pe ultima sută de metri”, notează Pro Infrastructura.

Lucrurile se mișcă și în zona Tureni, arată filmările realizate în zonă. În scurt timp, municipiile Târgu Mureș și Cluj-Napoca vor fi legate cu 113 kilometri pe A3, între Ungheni și Nădășelu.

“Dimex, start curajos pe DEx4 în zona Tureni. Pe 1 noiembrie am vizitat capătul dinspre Autostrada A3 al drumului expres care va lega, într-un final apoteotic, municipiile Turda și Dej. Cei nici 5 kilometri de lângă Tureni sunt așteptați cu sufletul la gură de clujeni și de toți șoferii aflați în tranzit. Chinul lor ar putea să se termine mai repede, la sfârșit de 2024. Cei de la Dimex, în asociere cu Obras, OPR, Autotehnorom și Con-A, au atacat lotul cu mult tupeu și ne dau speranțe că ar putea face o mare performanță în prima lor aventură ca lideri pe un proiect major de infrastructură rutieră: inaugurare în decembrie 2024, înainte de termenul contractual, februarie 2025. Șantierul arată foarte bine: stadiu fizic general aproximativ 10% după primele două luni și jumătate din cele 18 de execuție directă, două treimi din săpături realizate. Ceva emoții ne dau partenerii de la Con-A care sunt responsabili cu structurile. Ne asigură însă că și-au calculat bine pașii. Suntem cu ochii (și) pe acest proiect. Un ciot care va tăia multe, multe minute eliminând tranzitul orașului Turda, un coșmar deopotrivă pentru șoferi și localnici”, constată ong-ul care monitorizează proiectele de infrastructură din România. (https://youtu.be/Jm3ZrW5l5Js. Hartă interactivă: )

sursa foto și video: Pro Infrastructura