Trebuie găsită cât mai repede o soluție tehnică la dealul din apropierea nodului Zimbor și urgentate procedurile birocratice pentru ca lucrările pe segmenul din Autostrada Transilvania dintre Zimbor și Poarta Sălajului să poată fi finalizate la termen, consideră Asociația Pro Infrastructura.
Filmare realizată de Pro Infrastructura: https://youtu.be/_nyMN69POeQ
Hartă interactivă Pro Infrastructura:
Contractul de execuție a lucrărilor pe tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului a fost semnat în data de 1 iulie 2020, cu firma românească UMB. Valoarea contractului este de 680 milioane lei, iar acesta prevede 12 luni de proiectare și 24 de execuție, cu 10 ani garanție.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis după aproape un an de la semnarea contractului, în 31 mai 2021.
“Tehnic vorbind, suntem încă în perioada de proiectare, pe 1 februarie 2022 antreprenorul depunând DTAC, documentația tehnică necesară obținerii autorizației de construire, care este momentan în analiză la CNAIR. Teoretic, lotul poate fi gata la final de 2023, înainte de termen, dar trebuie luată o decizie urgentă, cel târziu în luna mai, cu privire la soluția tehnică aplicată la dealul din apropierea nodului Zimbor și procedurile birocratice trebuie urgentate (autorizații, păduri).
Însă, realist vorbind, având în vedere prevederile contractuale și multele variabile din teren, sperăm să circulăm pe acest scurt lot cel mai devreme în vara anului 2024″, notează Pro Infrastructura.
Sursa fotografii: Pro Infrastructura