Doi candidati respinsi chiar din prima zi
Din cei aproape 1.500 de absolventi de liceu din judet care au sustinut in prima zi de bacalaureat proba orala de limba si literatura romana, doar doi nu au reusit sa obtina nota de trecere. Intr-o conferinta de presa sustinuta, ieri, de inspectorul scolar general Ioan Abrudan, acesta a prezentat o situatie statistica potrivit careia cea mai frecventa nota a fost, luni, nota 10, obtinuta de peste o treime dintre candidati (595). Alti 391 au luat note de 9 si 9,50, iar 197 s-au ales cu note de 8 s 8,50. Note de 7 si 7,50 au obtinut 158 de candidati, iar 106 au fost notati cu 6 sau 6,50. Note de 5 si 5,50 la limba romana – oral au obtinut doar 20 de absolventi de liceu. Ieri, in cea de-a doua zi de bacalaureat si de examinare orala la limba romana, erau asteptati in centrele de examen 939 de candidati. Tot ieri a inceput si proba orala la limba maghiara, pentru care s-au inscris 394 de absolventi (este vorba despre cei care au facut liceul in limba materna).
Patru pe loc la titularizare
Aproape 1.000 de cadre didactice si-au depus, zilele trecute, dosarele pentru participarea la examenul de titularizare din 15 iulie, numarul celor care tintesc la un loc definitiv la catedra depasind, astfel, de peste patru ori numarul posturilor titularizabile disponibile in invatamantul salajean (de 229). Cei mai exact 932 de candidati vor participa la prima titularizare organizata la nivel judetean, nu national ca si in anii anteriori. „Chiar saptamana viitoare vor fi desemnati profesorii care sa se ocupe de elaborarea subiectelor, altii care sa se ocupe de elaborarea baremelor de corectare, precum si profesorii care vor evalua lucrarile candidatilor”, ne-a declarat, ieri, Ioan Abrudan, care a mai precizat ca repartizarea candidatilor care vor obtine cel putin nota 7 la concursul de titularizare se va face in sedinta publica.
Descentralizare
Organizarea titularizarii la nivel judetean este prima etapa din procesul de descentralizare a sistemului de invatamant si presupune atat elaborarea subiectelor si baremurilor de corectare la nivel de judet, cat si corectarea lucrarilor pe plan local (in conditiile in care, pana acum, lucrarile erau trimise spre corectare mai multor centre universitare din tara).