Dacia va suporta mai usor criza, fata de alti constructori, deoarece preferintele clientilor se schimba fundamental in statele bogate, unde oamenii cauta masini care sa fie mai bine adaptate la noile conditii economice si financiare, a declarat directorul general al companiei, Francois Fourmont. „Nu stiu cum vom iesi din criza, dar cred ca Dacia o va traversa mai bine decat alti constructori. Criza auto schimba profund preferintele consumatorilor in tarile bogate, astfel incat masina devine un produs care sa se adapteze cat mai bine la noile conditii”, a spus Fourmont, la un seminar organizat de Ziarul Financiar si PricewaterhouseCoopers.
Oficialul Dacia a precizat ca grupul Renault va diminua investitiile planificate in Romania, prin taierea unor cheltuieli cu deplasarile in strainatate si prin inghetarea unor proiecte care nu sunt strategice.
Potrivit datelor prezentate intr-o conferinta de presa de catre Francois Fourmont, la jumatatea lunii martie, investitiile Renault planificate in acest an pe piata locala se ridica la 138 milioane de euro. Una dintre cele mai importante investitii se refera la o noua fabrica de matrite, care se va numi Matrite Dacia si va necesita finantari totale de 26 de milioane de euro. Aceasta va produce matrite pentru elementele mobile de caroserie (usi, capote) si va deservi atat Dacia cat si Nissan. Un total de 4,5 milioane de euro necesari pentru aceasta investitie vor proveni din ajutoarele de stat pe care grupul Renault le-a solicitat autoritatilor romane.
Grupul Renault a cerut ajutoare de stat de 68 de milioane euro, pentru centrul tehnic RTR de la Titu si pentru furnizori ai Dacia si Nissan, precum si o garantie de 100 milioane euro pentru un imprumut de la BEI.