Dacia Hipster, maşina electrică sub 15.000 de euro
Dacia a dezvăluit oficial conceptul Hipster, o mașină electrică de oraș care promite să fie și mai compactă și mai accesibilă decât modelul Spring. Aceasta ar putea costa sub 15.000 de euro, oferind o alternativă atractivă la vehiculele electrice chinezești low-cost.
Cu o lungime de doar trei metri, Hipster este cu 70 cm mai scurt decât Sandero și cu 20% mai ușor decât Spring, oferind în același timp patru locuri reale și un portbagaj modular de până la 500 de litri.
Descris de companie drept „ultra-accesibil” și „ultra-esențial”, noul concept se remarcă printr-un design simplu și robust: un „bloc” bine așezat pe patru roți amplasate la extremități, fără console în față sau în spate. Farurile înguste îi dau un aspect serios, dar prietenos, iar hayonul cu deschidere în două părți asigură un acces practic la portbagaj.
Interiorul urmărește aceeași filosofie de simplitate și eficiență. Spațiul este maximizat datorită formei cubice a caroseriei și a geamurilor aproape verticale. Patru adulți pot călători confortabil, iar bancheta spate rabatabilă permite extinderea portbagajului de la 70 la 500 de litri. În locul mânerelor clasice, ușile sunt prevăzute cu curele, o soluție mai ușoară și mai economică.
„Dacia Hipster Concept oferă tot ce ai nevoie de la o mașină de zi cu zi, într-un format de doar 3 m lungime. Ne adresăm unui public larg care nu găsește astăzi o ofertă potrivită pentru bugetul de care dispune”, a declarat Stéphanie Chiron, Responsabil Produs Avansat Dacia.
Britanicii de la Autocar notează că Hipster este „mai scurt decât un Fiat 500 și mai ușor decât o Mazda MX-5”, iar designul său, descris de Romain Gauvin, Director Design Avansat Dacia, ca fiind „memorabil și expresiv”, poate fi „desenat din trei linii”.
Dacia anunțase anterior că va lansa în 2026 un nou model electric de oraș, produs în Europa și cu preț foarte accesibil. Hipster Concept pare să fie un prim pas în această direcție, aducând pe piață o ofertă unică: o mașină ultra-compactă, adaptată vieții urbane și nevoilor esențiale de mobilitate.



