Licitația pentru tronsonul de autostradă Nușfalău – Poarta Sălajului poate continua, a decis, vineri, 5 august, Cutea de Apel București. Procedura fusese inițial suspendată după ce compania austriacă Strabag și compania italiană Astaldi (parte din grupul Webuild) au depus contestații una împotriva celeilalte.

În luna mai a acestui an, CNAIR a anunțat că a desemnat șase constructori care rămân în cursa pentru proiectarea și execuția investiției, din cele 12 firme sau asocieri de firme care au depus oferte, în februarie 2021. Doar că italienii de la Astaldi au contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) candidatura Strabag, unde, până în martie, acționar majoritar a fost un oligarh rus, Oleg Deripaska. CNSC a admis parțial contestația celor de la Astaldi, dar la finele lunii iulie Strabag a atacat cu recurs decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

Vineri, 5 august, la ora 11.00, instanța a respins plângerea formulată de austrieci împotriva CNAIR și Webuild.
“Respinge exceptia inadmisibilitătii plângerii ca neîntemeiată. Admite exceptia rămânerii fără obiect a cererii de suspendare a procedurii de atribuire si respinge această cerere ca rămasă fără obiect. Respinge plângerea ca nefondată. Definitivă. Pronuntată azi 05.08.2022 prin punerea solutiei la dispozitia părtilor prin mijlocirea grefei instantei”, a stabilit instanța.

Astfel, licitația pentru lotul Nușfalău – Poarta Sălajului al Autostrăzii Transilvania, care include și Tunelul Meseș, poate continua.

În luna mai a acestui an, CNAIR a anunțat că a desemnat șase constructori care rămân în cursa pentru proiectarea și execuția investiției, din cele 12 firme sau asocieri de firme care au depus oferte, în februarie 2021, pentru contractul ce include subsecțiunile Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș, și Zalău – Nușfalău, cu o lungime totală de 41 de km.

Cei șase constructori sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken și Rec Uluslararasi Inșat Yatirim Sanayi.

Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor. Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construit Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, 65 de viaducte, poduri și pasaje. Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei, fără TVA (4,4 miliarde lei, TVA inclus), și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).

Din cele 3,926 miliarde de lei, aproximativ un sfert reprezintă cheltuielile cu Tunelul Meseș. Realizarea acestuia costă, potrivit CNAIR, 1,075 miliarde lei.

Tunelul Meseș va fi cel mai lung tunel construit pe un drum de mare viteză din România.