Salajenii si nu numai, pot apela 021.444-0000.
Acesta este noul numarul unic la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare cu privire la somajul tehnic si la facilitatile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020.
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a anuntat printr-un comunicat de presa, ca incepand cu data de 14 aprilie 2020 noul numtr de telefon este la dispozitia cetatenilor si este operat in parteneriat cu Telekom Romania si optimizeaza serviciul de informare efectuat de ANOFM, scurtand timpii de asteptare.
Astfel, inca din faza de initiere a apelului, cetatenii vor putea fi repartizati catre operatorii call-centerului, in functie de categoria in care se incadreaza, conform comunicatului.
Call-centerul va functiona in acelasi interval orar ca si pana in prezent, respectiv intre orele 09:00 – 16:00 de luni pana joi si vineri intre 09:00 – 13:00.
Totodata, ANOFM reaminteste faptul ca angajatorii au la dispozitie platforma digitala aici.gov.ro pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit articolului mentionat din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca va depune, in continuare, toate eforturile si demersurile necesare, astfel incat toate solicitarile din partea cetatenilor sa fie rezolvate intr-un timp cat mai scurt si mai eficient, propunandu-si sa vina in intampinarea problemelor romanilor astfel incat relationarea dintre institutie si cetateni sa se faca intr-un mod cat mai profesionist si modern, se mai precizeaza in comunicat.