Scad foarte mult taxele pentru masinile vechi non-euro, euro 1 si euro 2
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu. Formula de calcul difera de cea anterioara si duce la o crestere in medie de circa zece la suta a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre saizeci si nouazeci la suta pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro. Timbrul de mediu va fi calculat in principal in functie de emisia de CO2, inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare. Aceasta se va lua in calcul in intregime, nu doar treizeci la suta cum prevede legea in vigoare. Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu saizeci la suta pentru Euro 2, cu optzeci la suta pentru Euro 1 si cu nouazeci la suta pentru non-euro.Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, pentru ca se merge pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval de timp mai mic.
Taxa va ramane neschim-bata pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu se va plati nimic. Astfel, pentru o masina Dacia Duster Euro 5 de 1461 centimetri cubi, fabricata in 2012, taxa va scadea de la 164 la 119 euro, in timp ce pentru un Volkswagen Golf de 1390 centimetri cubi, Euro 4, fabricat in intervalul 2001-2003, taxa va creste de la 147 la 264 euro. Pentru masinile tip Euro 3, Euro 2 si non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro. De exemplu, la un VolksWagen Passat din 2004, de 1896 centimetri cubi, Euro 3 , taxa scade de la 1.593 euro la 684 euro.
Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune. Pentru celelalte tipuri de vehicule precum tiruri, autocare sau microbuze, va fi achitata in continuare actuala taxa auto. In cazul masinilor inmatriculate inainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel ca solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada. Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se restituie o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia, calculata in functie de peri-oada de utilizare. Timbrul va fi platit o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere. In cazul pro-prietarilor de masini care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal, daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si in cazul celor care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, noul timbru va fi platit la prima vanzare a masinii.