Tehnicianul de la service-ul magazinului isi intampina clientii cu „semnul pacii”, cu degetul din mijloc ridicat.
La sfarsitul lunii mai am achizitionat de la magazinul Computer’s World, situat in Zalau la Galeriile Meses, o placa de captura „FireWire” pentru a transfera imagini de pe o camera video pe calculator. Dupa patru luni de cand am cumparat placa de captura, cu toate ca am folosit-o doar de doua ori, aceasta nu mai recunoastea nicio camera video, desi am incercat trei camere de modele diferite. Produsul fiind in garantie, luni, 3 octombrie, m-am deplasat la magazinul Computer’s World pentru a cere verificarea produsului, iar patronul firmei m-a indrumat catre tehnicianul service-ului din cadrul magazinului. I-am explicat baiatului de la service ce probleme am cu placa de captura, acesta spunandu-mi ca maine (marti – nr.) va aduce o alta camera video sa verifice daca produsul este defect si ma va contacta telefonic pentru a-mi spune care este starea placii de captura. De mentionat este faptul ca tehnicianul de la service nu a intocmit un proces verbal de predare-primire a produsului, in care sa se specifice termenul in care va remedia defectiunea sau va verifica daca placa este functionala.
Ieri, la patru zile dupa ce am lasat produsul la service, pentru ca nu m-a contactat nimeni de la Computer’s World, am decis sa ma deplasez din nou la magazin. La ora 9.30, in magazin era prezent doar tehnicianul de la service. Respectuos, i-am explicat ca luni am lasat o placa de retea ca sa o verifice, cu mentiunea ca trebuia sa fiu contactat marti. Vizibil plictisit de problema, acesta mi-a spus ca a incercat sa conecteze camera sa la placa de captura, dar ca aceasta „nu se potriveste”. Pentru ca timp de patru zile nu a gasit o solutie, l-am intrebat de ce nu m-a contactat in aceste zile sa-mi spuna ca nu gaseste o camera compatibila cu placa de captura, asa cum a promis luni. Deranjat ca mi-am permis sa-i adresez o asemenea intrebare, tehnicianul si-a dat arama pe fata, pe un ton violent. „Nu-s eu obligat sa va sun in doua zile. Daca vreau tin placa in service 30 de zile!”, mi-a spus angajatul Computer’s World. Raman in continuare calm si il intreb inca odata: „De ce nu ati spus de la bun-inceput ca dureaza 30 de zile service-ul sau sa aduc o alta camera pentru a verifica placa? Eu nu v-am impus sa ma sunati in doua zile, dar dumneavoastra mi-ati dat acest termen”. In final, pentru ca nu am cedat presiunilor angajatului Computer’s World, care facea tot posibilul sa nu repare produsul, in loc de ramas bun, am primit si un „semn al pacii” cu degetul din mijloc ridicat!
I-am reclamat la Protectia Consumatorului
Comportamentul tehnicianului de la service nu poate fi reclamat la nicio institutie a statului, mai ales ca ce a facut el tine de buna-crestere a unui individ si de modul in care isi trateaza un magazin de calculatoare clientii. Insa, pentru ca la cumpararea produsului nu am primit certificat de garantie si instructiuni de utilizare in limba romana, si pentru ca magazinul nu a respectat conditiile de preluare in service a unui produs aflat in garantie am depus ieri o plangere la Protectia Consumatorului. Potrivit comisarului sef Claudiu Silaghi, in maxim 30 de zile trebuie sa primesc raspunsul la plangerea facuta ieri. Am cerut aducerea produsului la conformitate, fara plata, prin inlocuire sau reparare. Indiferent daca placa de retea este functionala sau nu, prin atitudinea tehnicianului de la service, Computer’s World si-a pierdut un client fidel.