O ordonanta care va intra in vigoare in 2021 ar putea obliga scolile de soferi sa aiba o rata de promovare a elevilor de 40% in primul an, in conditiile in care media actuala este de 25%.
Instructorii auto sustin ca ar trebui crescut numarul de ore obligatorii impuse prin lege fiecarui cursant inainte de obtinerea permisului auto.
Cu prea putine ore de condus si de pregatire, soferii isi fac rodajul in trafic. Instructorii auto cer mai mult timp pentru pregatire, mai ales in conditiile in care, in curand, scolile care nu ajung la o rata de promovare de 40% vor pierde licenta.
In prezent, prin lege se impune efectuarea a 30 de ore, adica 15 sedinte de condus.
Instructorii auto cu peste 40 de ani vechime spun ca orele prevazute de lege sunt insuficiente. In plus, emotiile examenului ii pot incurca inclusiv pe elevii bine pregatiti, care ajung sa il dea de cateva ori pana il iau.
Statistica arata ca Romania are cea mai mare rata a mortalitatii rutiere din Uniunea Europeana, cu 96 de decese la un milion de locuitori. Dublu fata de media europeana.
De cealalta parte, Norvegia este tara cu cea mai mica mortalitate pe sosele, cu 20 de decese la un milion de locuitori. In schimb, sanctiunile pentru soferi sunt mult mai aspre decat in Romania, iar autoritatile au un plan de siguranta a traficului care include si programe de prevenire a accidentelor.