Contractul pentru proiectarea și construirea nodului rutier de la Românași, de pe Autostrada Transilvania, va fi semnat opână la sfârșitul acestei luni.
Informația a fost confirmată de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, pentru economedia.ro.
Câștigătorul a fost desemnat în data de 4 septembrie, iar în cele 10 zile stabilite de lege nu a fost depusă vreo contestație.
Așadar, Spedition UMB în asociere cu Tehnostrade (SA&PE Construct) sunt cei care se vor apuca, în curând, de construirea nodului rutier de la Românași, o lucrare în valoare de 71,33 milioane de lei, cu 10 luni termen de execuție (3 luni pentru proiectare și 7 luni pentru execuția propriu-zisă).
Acest nod rutier va asigura accesul pe și dinspre Autostrada Transilvania (subsecțiunea Zimbor – Poarta Sălajului), DN1F și DJ108A, până la finalizarea subsecțiunii Poarta Sălajului – Zalău.
În urmă cu câteva săptămâni, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru exproprierile necesare construirii nodului rutier de la Românași. Potrivit actului normativ, trebuie expropriate 215 imobile, iar valoarea despăgubirilor este de aproape un milion lei.
Cea mai mare suprafață expropriată aparține localnicilor, 283.172 metri pătrați de teren, adică 191 de imobile. Alți aproape 95.500 metri pătrați de tern (6 imobile), sunt în proprietatea publică a statului, iar 14.000 de metri pătrați (18 imobile) sunt în proprietatea Comunei Românași.
Pentru cele 191 de terenuri în suprafață de 283.172 mp, aflate în proprietate privată, care vor fi expropriate, se vor acorda despăgubiri în cuantum total de circa 912 mii lei. Asta înseamnă aproximativ 3,22 lei/metru pătrat. Banii vor fi alocați de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Referitor la celălalt nod rutier din Sălaj de pe Autostrada Transilvania, nodul de la Crasna, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a demarat investigațiile de teren pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate. Aceste demersuri includ măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățare teren de muniții neexplodate, precum și evaluarea terenurilor și vor fi executate până în 31 decembrie 2024.
Nodul de la Crasna va fi cel mai nordic nod rutier de pe Autostrada Transilvania, de pe secțiunea Mihăiești – Suplacu de Barcău, fiind unul din cele 7 noduri rutiere pe care are în plan să le construiască CNAIR pe A3. Acesta va face legătura cu orașul Șimleu Silvaniei, prin DN 1H, și cu județul Cluj, prin DJ 108G: Crasna-Ciucea.