decembrie 5, 2025

S-a dat Autorizația de Construire pentru viaductele de pe lotul Nădășelu – Zimbor

Captură de ecran 2025-07-15 082256

Captură video youtube/ Cristian Marius Man

Turcii de la Ozaltin se pot apuca de treabă pentru realizarea celor două viaducte de pe traseul Autostrăzii Transilvania, pe lotul Nădășelu – Zimbor.

Ministerul Transporturilor a emis autorizația privind „Modificarea Autorizației de construire nr.18/07.04.2021, emisă pentru „Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)” – Etapa I „Lucrări de deviere a traseului situat între km 10+009 – km 12+000 și km 21+406 – km 24+890, aferent Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)” – Etapa 1”, scrie economedia.ro.

Cele mai recente imagini cu lucrările la viaducte:

Contractul pentru execuția lucrării a fost semnat în iunie 2024. Finanțarea, în valoare de 994,7 milioane de lei, fără TVA, este asigurată prin PNRR. Cele două viaducte de 1,2 km, respectiv 2 km sunt necesare pentru a putea fi depășite zonele cu sol instabil de pe traseul A3.

Câștigătorul contractului a fost desemnat la finele lunii martie 2024. De altfel, asocierea de constructori români și turci OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L a depus singura ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești.

Potrivit contractului, constructorul are la dispoziție 27 de luni pentru finalizarea celor două structuri, din care 9 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

Turcii vor proiecta și vor executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare, respectiv a unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1F și cursului pârâului Topa Mică.

De menționat că de construcția celor două viaducte depinde, practic, deschiderea lotului Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania, unde lucrează UMB. În lipsa acestui tronson, nici cealaltă bucată, Zimbor – Poarta Sălajului, nu are utilitate.