Se anunță reorganizare la Consiliul Județean Sălaj. Instituția argumentează măsura prin faptul că este necesară o eficientizare a activității. Se mută atribuții și sarcini dintr-o parte în alta, se înființează posturi noi, dar se și desființează.
Organigrama şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate din cadrul Consiliului Judeţean Sălaj sunt, în prezent, cele stabilite prin hotărâre, în anul 2021. În urma analizării modului de repartizare a responsabilităților, atribuțiilor și activităților pentru fiecare compartiment și a atribuțiilor din fișelor de post aferente, conducerea județului consideră că sunt necesare unele măsuri pentru “îmbunătăţirea şi eficientizarea activităţilor privind funcţionarea aparatului de specialitate al consiliului judeţean, prin crearea unor structuri cu atribuţii unitare şi complementare, coordonarea în mod unitar a modului de realizare a atribuţiilor aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Sălaj, creşterea calității actului administrativ şi îmbunătăţirea modalităților de prestare a serviciilor publice în relaţia cu beneficiarii, administrarea şi gestionarea în cele mai bune condiţii a patrimoniului material și imaterial al judeţului, inclusiv sub aspectul turistic, o mai bună coordonarea a compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate, prin crearea de structuri care să aibă o conducere eficientă, creșterea eficienței și eficacității angajării resurselor financiare, materiale și umane și asigurarea unei mai bune organizări și funcționări a activității la nivelul aparatului de specialitate”.
Noua listă cu numărul de posturi, organigrama și statul de fununcții va fi supusă votului consilierilor județeni în cadrul ședinței din 22 august.
Astfel, se propune, printre altele, ca la Direcția juridică și administrație locală, Serviciul juridic, contencios, pregătirea ședințelor, și proceduri administrative să se redenumească Serviciul juridic, contencios, pregătirea ședințelor, servicii publice și proceduri administrative ca urmare a preluării atribuțiilor Compartimentului transport și Compartimentului managementul spitalului județean de urgență Zalău. Se înființează un post vacant contractual de Inspector de specialitate, iar numărul de posturi se majorează de la 9 la 13.
Serviciul resurse umane, salarizare și organizare se redenumește Serviciul resurse umane, salarizare, organizare, registratură și arhivă ca urmare a preluării atribuțiilor Compartimentului registratură și arhivă. Se înființează un post vacant contractual de referent, iar numărul de posturi se majorează de la 8 la 13.
La Direcția Economică, de exemplu, se propune înfiinţarea în cadrul direcției a Compartimentului aprovizionare și gestiune, compus din trei funcții contractuale de execuție ocupate, care va prelua o parte din atribuțiile Serviciului administrativ.
La Direcţia patrimoniu, Serviciul administrarea domeniului public și privat al județului se redenumește în Serviciul administrarea domeniului public și privat al județului, drumuri județene, patrimoniu cultural, turism și tradiții prin preluarea atribuțiilor Compartimentului drumuri și Compartimentului patrimoniu cultural, turism și tradiții. Se înființează în cadrul serviciului un post vacant contractual de Inspector de specialitate, iar numărul de posturi se majorează de la 9 la 14. În schimb, se diminuează numărul de posturi din cadrul Serviciului administrativ de la 14 la 11, prin trecerea acestora în cadrul Compartimentului aprovizionare și gestiune din cadrul Direcției Economice.
Vezi toate modificările pe care le aduce reorganizarea Consiliului Județean Sălaj AICI
Administrația județeană precizează că modificarea structurii aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Sălaj respectă încadrarea în numărul maxim de personal stabilit conform prevederilor legale.
Menționează, de asemenea, că funcționarii publici vor fi numiți în noile funcţii publice sau, după caz, în compartimentele rezultate, în cazul în care se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%, sunt reduse atribuţiile unui compartiment, este schimbată denumirea funcţiei publice fără modificarea în proporție de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice sau intervin modificări în structura compartimentului, cu respectarea categoriei, clasei şi, după caz, a gradului profesional ale funcţionarului public.