Desi bulversarea legis-lativa a sistemului de invatamant a fost o constanta a ultimilor 20 de ani, parca niciodata bataia de joc la adresa celor implicati – elevi, parinti si profesori – nu a fost atat de acuta ca acum. Cu toate schimbarile mai mult sau mai putin dramatice produse anterior in sistem, un lucru era cert: pana in jurul datei de 31 august, in fiecare an erau facute publice metodologiile dupa care aveau sa fie organizate, in anul scolar ce urma sa inceapa, toate examenele din acel an, astfel incat cei vizati sa stie regulile de la inceputul jocului. Acum, nu numai ca nu exista astfel de meto-dologii, dar nici macar nu este foarte clar in baza caror legi vor fi facute ele. Cand vor fi facute!
Prin urmare, peste doar cateva zile, elevii de clasa a VIII-a se vor aseza in banca fara a sti modalitatea dupa care vor da admitere la liceu, fara a sti daca mai dau sau nu teze cu subiect unic, intr-un cuvant, fara a sti ce la ce sa se astepte in acest an scolar. Dupa acelasi model, elevii din anii terminali de la liceu incep clasa a XII-a fara sa stie ce fel de bacalaureat le va consfinti intrarea in maturitate. E-adevarat, prin presa au circulat tot felul de variante de bacalaureat, dar cine poate garanta care va fi cea finala? Nici profesorii nu sunt mai privilegiati, modul in care vor fi ocupate posturile anul viitor fiind, cel putin deoacamdata, o adevarata nebuloasa.
In aceasta atmosfera confuza va incepe, luni, un nou an scolar. Iar peste aceasta stare de confuzie generala se suprapune una de nemultumire, la fel de generala, cauzata in randul dascalimii de indicii prea mici cuveniti cadrelor didactice in legea salarizarii unice. Confuzie si nemultumire, un coktail de la care se asteapta, oare, calitate in educatie?