Salajenii au preferat Loganul de 7.000 de euro
Ministerul Mediului a decis alocarea, inca din cadrul primei etape a Programului “Rabla”, a unei cote suplimentare de 1.731 de unitati pentru Dacia, ca urmare a cererii foarte mari din partea populatiei, a declarat ministrul de resort, Nicolae Nemirschi. “Cererea foarte mare pentru Dacia ne-a determinat sa dublam alocarea pentru aceasta marca, inca din prima etapa. Am decis sa redistribuim din cotele care au fost solicitate pentru alte marci, dar care nu au fost indeplinite”, a explicat ministrul.
Potrivit spuselor sale, in luna iunie, odata cu a doua etapa a programului de stimulare a innoirii parcului national auto, cei care nu si-au atins tintele nu vor mai putea cere la fel de multe unitati. Dacia si-a indeplinit cota alocata, de 1.731 de masini, inca din primele doua saptamani de derulare a primei etape a programului, ce se va incheia pe 29 mai.
Pana in acest moment, sustine Adrian Indries, director de vanzari la Automobile Service Zalau, dealerului local i-au fost alocate peste 30 de unitati, modelele Logan, Sandero si Break. Desi pentru etapa din 2009 a Programului “Rabla”, Dacia a lansat o oferta speciala, majoritatea cumparatorilor au preferat modelul cu pret mediu. “Cea mai ieftina versiune Logan costa 5.900 de euro, insa, prin programul de innoire a parcului auto si cu reducerile pe care le oferim clientilor, acesta poate fi achizitionat cu numai 4.995 euro. Cu toate acestea, cei mai multi cumparatori au optat pentru modelul cu pret mediu, adica aproximativ 7.000 de euro, care, fara reduceri, costa 9.000 de euro. Iar doua persoane au cumparat modelul Break, care este, de altfel, si cel mai scump – 14.000 de euro”, a spus Indries.
Reprezentantul Automobile Service Zalau sustine ca efectele crizei se resimt in nivelul vanzarilor, acestea fiind “ceva mai lente” fata de anii precedenti. Totusi, opineaza Adrian Indries, cererea de autoturisme Dacia, prin Programul “Rabla”, va depasi suplimentarea pe care Ministerul Mediului a facut-o recent.
“Sunt foarte multe cereri, insa, pe fondul inaspririi conditiilor de acordare a unui credit bancar, nu oricine poate intra in posesia unui autoturism. Oamenii nu au venituri suficiente ca sa fie eligibili pentru accesarea unui credit. Daca anul trecut, 80% dintre autoturismele pe care le-am comercializat prin program au fost date pe credit, in acest an, abia 15% au fost vandute prin aceasta metoda”, precizeaza directorul de vanzari al Automobile Service Zalau, adaugand ca, pentru modelul de 7.000 de euro, la un credit pe 10 ani, rata lunara este cuprinsa intre 300 si 400 de lei, la care se adauga si rata Casco. “Bancile ne baga mari bete in roate”, se plange Indries.
Reducere de 3.800 de lei
Programul “Rabla” a devenit operational in luna martie, permitand proprietarilor de masini mai vechi de 10 ani (fata de 12 ani, in 2008) sa beneficieze de o prima de casare de 3.800 de lei, in loc de 3.000 cat era valoarea in urma cu un an. Si numarul de masini care intra in program a fost extins, de la 40.000, la 60.000, ca o forma de sustinere a industriei si, nu in ultimul rand, de innoire a parcului auto din Romania.