Emiterea documentelor de acreditare și licențiere pentru servicii sociale va posibilă doar după efectuarea de vizite în teren. Până la 31 decembrie 2024, trebuie obținute autorizațiile de securitate la incendiu, anunță Ministerul Muncii.

Un act normativ adoptat recent de Executiv stabilește că, în vederea licențierii și relicențierii serviciilor sociale, furnizorii au termen până la 31 decembrie 2024 să obțină autorizația de securitate la incendiu sau, după caz, documentul justificativ din care să reiasă faptul că spațiul în care se asigură serviciul social nu se supune autorizării.

Hotărârea de Guvern reglementează procedura de acreditare și cea de licențiere urmare a modificărilor legislative intervenite referitoare la termenul de soluționare a cererilor, completarea etapelor procesului de acreditare și licențiere, prin includerea evaluării în teren, anterior acreditării și anterior emiterii licenței provizorii de funcționare, modificarea perioadei de valabilitate a licenței de funcționare provizorie, etc. De asemenea, Hotărârea de Guvern prevede posibilitatea înregistrării documentelor într-o platformă online (eRegistru), imediat ce aceasta va fi finalizată, revizuiește și completează formulare ca cel de licențiere, certificatul de acreditare, raport de evaluare etc.

“Modificările și completările aduse Normelor metodologice vizează creșterea eficienței atât în ceea ce privește  verificarea prealabilă a respectării standardelor minime, cât și prestarea serviciilor sociale prin respectarea drepturilor fundamentale ale persoanelor la asistență socială, asistență medicală, locuire, viață demnă și independentă și participare la viața socială”, explică Ministerul Muncii.