Mai mulți angajați din administrația locală zălăuană vor beneficia de zile în plus la concediul de odihnă, pe motiv că lucrează în condiții grele, periculoase sau vătămătoare.

Propunerea municipalității, în baza căreia personalul din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului municipiului Zalău şi al Direcţiei publice comunitare de evidenţă a persoanelor Zalău, Direcţiei de Asistenţă Socială Zalău, Serviciului de Administrare al Domeniului Public Zalău şi Casei Municipale de Cultură Zalău vor primi 4 zile de concediu de odihnă în plus va fi supusă votului consilierilor locali, în ședința din data de 22 iunie.

O serie de buletine emise de eliberate de Direcţia de Sănătate Publică Sălaj – Medicina muncii arată că acești angajați au dreptul să beneficieze de zile în plus de odihnă, pe fondul condițiilor în care își desfășoară activitatea.
Concediul de odihnă suplimentar se cumulează cu concediul de odihnă anual şi se acordă proporţional cu timpul în care personalul îşi desfăşoară activitatea în locurile de muncă ce prezintă
condiţii grele, periculoase sau vătămătoare.
Acesta se acordă atâta timp cât există condiţiile grele, periculoase sau vătămătoare, constatate de organele abilitate în condiţiile legii.
“Luând în considerare cele de mai sus, apreciem că Proiectul de hotărâre privind aprobarea duratei
efective a concediului de odihnă suplimentar, în număr de 4 zile lucrătoare pe an calendaristic, pentru
personalul din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului municipiului Zalău şi al Direcţiei publice
comunitare de evidenţă a persoanelor Zalău, Direcţiei de Asistenţă Socială Zalău, Serviciului de
Administrare al Domeniului Public Zalău şi Casei Municipale de Cultură Zalău, începând cu anul 2023,
este necesar şi oportun”, scrie în proiectul de hotărâre care urmează a fi supus la vot în Consiliul Local.