Dorina Rednic, comisarul sef adjunct al Protectiei Consumatorilor Salaj, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, ca luni, 13 iulie, un medic din judet a sunat la institutie spunand ca a fost contactat de un anume „comisar” Istrate. Presupusul comisar ii spunea medicului ca sunt cateva reclamatii depuse la comisariat in ceea ce il priveste si ii solicita acestuia trei cartele telefonice. Cu aceeasi situatie s-au confruntat si comisarii de la Cluj. Numai ca aici „inspectorul”, dupa cum s-a prezentat, se numea Ardelean.
Acesti falsi comisari contacteaza prin telefon diversi operatori economici sub pretextul ca sunt inregistrate reclamatii la adresa lor si ca trebuie sa se prezinte pentru lamuriri la sediul institutiei cu trei cartele telefonice in valoare de 12 euro sau alte bunuri de valoare, inclusiv bani. Isi lasa si numarul de mobil pentru a fi contactati. Cei care se confrunta cu asemenea situatii trebuie sa fie atenti sa nu cada in plasa „comisarilor”. Orice reclamatie se cerceteaza prin prezentarea la sediul operatorului sau la punctul de lucru al acestuia, a unei echipe de doi comisari care se identifica prin prezentarea legitimatiei, a delegatiilor si care se inscriu in Registrul Unic de Control.