Este tot mai necesara realizarea unui Cod de Bune Practici Comerciale pentru supermarketuri, care sa impiedice „abuzurile” magazinelor asupra clientilor. Primul aspect sesizat este legat de promotiile supermarketurilor. Saptamanal, gasim in cutia postala un pliant cu promotiile oferite de catre gigantii vanzarilor cu amanuntul din Zalau. Preturile mici la produsele de uz casnic, in special, atrag privirea cumparatorului. Insa, cand ajungi la raft ai o mare dezamagire. Fie produsele oferite la „promotie” s-au terminat, fie pretul este cu mult mai mare fata de cel prezentat in materialul publicitar. O cititoare a ziarului Graiul Salajului scria ieri pe forum ca este „satula” de promotiile de la Kaufland: „Fac reclame cu promotii de doua zile. M-am dus in prima zi, la ora 8 dimineata si promotiile nu mai erau nicaieri. Baga pe raft cateva kilograme sau bucati, invitand astfel cumparatorii, si pe urma nimic”. Tot la capitolul promotii, o firma care se lauda ca iti ofera de doua ori diferenta daca gasesti un produs mai ieftin in alta parte isi pune clientii in situatii penibile. Daca nu cazi in capcana casierului care iti spune ca promotia s-a sfarsit, esti pus sa aduci o dovada scrisa ca la un anumit magazin produsul respectiv este mai ieftin. O practica comerciala care aduce atingere bunului simt o regasim in „leul” pe care trebuie sa-l primim de la Kaufland daca asteptam mai mult de 5 minute la casa si nu sunt deschise toate casele. Cred ca ar trebui sa trecem zilnic pe la biroul de informatii sa ridicam leul. Cati suntem insa dispusi sa ne coboram atat? Si inca o dovada ca nu fac comert loial si ca nu au pic de demnitate in comparatie cu comerciantii din Occident, un supermaket ofera produse stricate la doi lei. In final, daca ai norocul sa nu dai la casa peste o angajata care iti vorbeste flegmatic, o casierita te intreaba cu un zambet despre care poti sa deduci cu usurinta ca este cerut de „sefu’” daca „totul a fost ok in magazin”. Este inutil sa ii reprosezi ceva, avand in vedere ca nu-i vina ei si ca nici nu poate face nimic sa indrepte lucrurile proaste care decurg dintr-o strategie de vanzare care abuzeaza de client.