Antreprenorul care execută lucrările la cel de-al doilea tronson al șoselei de centură a municipiului Zalău, o asociere între o companie chineză de stat și o firmă din România, este amenințat de CNAIR cu amenzi de zeci de milioane de lei.

În 23 martie s-a împlinit termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor pe șantierul Centurii Zalău, singurul contract în execuție derulat în România cu un constructor din China, dar proiectul este finalizat doar în proporție de 45 %, potrivit raportării oficiale a CNAIR.

Contractul pentru realizarea celui de-al doilea tronson al centurii, lung de 5 kilometri și jumătate, a fost semnat în 31 iulie 2020, cu o asociere formată dintr-o firmă din China și una din România (Synohidro Corporation Limited şi Good Prod SRL), valoarea acestuia fiind de 185 milioane lei, fără TVA, cu 6 luni perioadă de proiectare, 24 de luni perioadă de execuție și 7 ani garanție. Ordinul de începere a fost dat în 25 septembrie 2020, iar termenul de finalizare era 23 martie 2023.

Potrivit stirileprotv.ro, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere amenință antreprenorul cu penalități de întârziere de peste 25 de milioane de lei.

De cealaltă parte, reprezentanții companiei din China dau vina pentru întârzieri pe dificultatea cu care se obțin vizele de lucru pentru muncitorii chinezi, dar și pe condițiile meteo și lentoarea cu care se fac decontările. Până acum, spun reprezentanții firmei chineze, citați de stirileprotv.ro, au primit doar un sfert din valoarea contractului de 220 de milioane de lei.

Cel de-al doilea tronson al variantei ocolitoare are o lungime de 5,5 kilometri şi va asigura, când va fi gata, legătura între DN 1 F (Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191. 

sursa foto si video: cristian man