Deși speram ca la finalul lunii mai să știm măcar firma care va construi mult așteptatul Tunel Meseș de pe sectorul Poarta Sălajului -Nușfalău al Autostrăzii Transilvania, vom mai avea de așteptat. CNAIR a amânat până în 28 iunie termenul pentru evaluarea ofertelor depuse, potrivit datelor care apar în SICAP.

Inițial, termenul anunțat pentru finalizarea procedurii de evaluare și desemnarea câștigătorului a fost 31 mai. Și, în contextul în care conflictul care bloca procedura, adică lupta în instanță între italienii de la WeBuild și turcii de la Makyol, a fost soluționat, era de așteptat ca termenul să fie respectat. Se pare însă că va mai dura o lună până când vom afla câștigătorul.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu Tunelul Meseș, lung de aproape 3 kilometri, a fost lansată în urmă cu aproape un an și jumătate, în februarie 2023.

Până la termenul limită, în vara anului trecut, s-au depus șapte oferte pentru realizarea Tunelului Meseș. Au fost interesați de lucrare Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina); WEBUILD SPA – MILANO (Italia); IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia); Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia); MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia); Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia); Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia).

Execuția subsecțiunilor Poarta Sălajului- Zalău și Zalău- Nușfalău, cu o lungime totală de 41 de km, este o lucrare complexă, ce implică și execuția Tunelului Meseș, cu două galerii, în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.

Durata de realizare a contractului este de 78 de luni, din care 18 luni destinate proiectării și 60 de luni pentru execuție. Referitor la costuri, contractul are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei, acesta fiind cel mai mare contract ca valoare pe partea de infrastructură rutieră lansat în achiziție.