CIVCIL: “Competent in Volunteering, Competent in Life”
Proiectul este finanţat de Programul Erasmus+ al Uniunii Europene, implementat in perioada martie 2015-februarie 2017, coordonat de către Platform of Volunteer Centres and Organisations, Slovacia.
Au fost reunite într-un parteneriat strategic şase organizaţii: Platform of Volunteer Centres and Organisations, Slovacia; Universitatea Matej Bel, Slovacia; Centrul de Voluntariat Osijek; Citizens Democratic Initiative Project, Croaţia; Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca; Liceul Pedagogic “Gheorghe |incai” Zalău, care au lucrat împreună timp de doi ani la proiectul comun ”CIVCIL- Compentent în voluntariat, competent în viaţă”. Liceul Pedagogic „Gheorghe şincai” Zalău a antrenat 25 de voluntari care au desfasurat activităţi de voluntariat pe termen lung la Spitalul Judetean de Urgentă Zalău, secţia ortopedie şi traumatologie, secţia pediatrie. Produsele finale publicate exploatează metode de formare pentru managementul voluntarilor, pilotate prin cei 75 de tineri din grupuri vulnerabile implicati în voluntariat, fiind monitorizate beneficiile şi competenţele dobândite de acestia. Mulţi tineri din Europa aparţin unor grupuri vulnerabile şi au mai puţine opţiuni de implicare activă în comunitatea sau societatea în care trăiesc. Aceşti tineri cu oportunităţi reduse pot suferi din multe motive: pot fi dezavantajaţi fizic, mental, social sau geografic, deseori şomeri, pot suferi de excluziune socială şi au oportunităţi reduse sau inexistente de a pătrunde pe piaţa muncii. Se pot simţi inutili, având doar o perspectivă restrânsă asupra vieţii, pot avea stimă de sine scăzută şi niciun potenţial de autodezvoltare. Pe de altă parte, există organizaţii de voluntari care se confruntă cu probleme de gestionare şi păstrare a voluntarilor, şi care nu îşi dau seama că există grupuri de tineri care se pot implica în voluntariat şi pot contribui în comunitate. Există temeri din partea tinerilor vulnerabili de a deveni voluntari şi prejudecăţi, obstacole de mediu şi management, chiar şi inconştiente, din partea unei organizaţii de voluntari, cu privire la managementul voluntarilor vulnerabili. Materialele suport, produse finale ale proiectului, oferă resurse în managementul voluntarilor tineri cu posibilităţi limitate, identifică riscurile, provocările şi pregătirea necesară orga-nizaţiilor pentru implicarea acestora.(http://pedagogiczalau.ro/proiecte-programe-si-activitati/proiecte/) stop_coloana
Obiectivele proiectului:
Să includă tinerii din grupurile vulnerabile din Croaţia, România, Slovacia în diverse activităţi de voluntariat şi în acest fel să contribuie la integrarea lor în societate.
Să recunoască competenţele şi abilităţile dobândite prin intermediul activităţilor de voluntariat şi să contribuie la cresterea gradului de inserţie profesională a tinerilor.
Să promoveze instrumentele de recunoaştere şi validare a aptitudinilor şi competenţelor dobândite prin activităţi de voluntariat, existente deja în Europa.
Activităţi:
Formarea a 36 de coordonatori de voluntari din toate ţările partenere, în vederea coordonării voluntarilor din grupuri vulnerabile.
Dezvoltarea de materiale şi instrumente de formare adaptate pentru manageri/coordonatori de voluntari care lucrează cu tineri apartinând grupurilor vulnerabile.
Crearea unei pagini web www.civcil.eu, care să ofere informaţii despre instrumente de recunoaştere şi validare a competenţelor dobândite prin intermediul voluntariatului, existente deja în Europa.
Certificatul de voluntariat poate fi generat prin utilizarea platformei online – www.Hartavoluntariatului.ro. Această platformă sprijină organizaţiile oferind o modalitate de a elibera certificatele de voluntariat pornind de la o structură comună corelată cu diverse cadre de structurare a competenţelor. Conform Legii Voluntariatului în România (78/2014), eliberarea certificatului de voluntariat devine obligatorie. În cazul în care un voluntar solicită un asemenea certificat, organizaţia este obligată să îl elibereze. Certificatele sunt generate pe baza unui set de informaţii colectate de către organizaţii prin activităţi de monitorizare. Fiecărui certificat îi este atribuit un număr unic de înregistrare. Scopul eliberării este de a creşte şansele voluntarului de inserţie profesională.
Sprijină voluntariatul incluziv!
Echipa de proiect,
Liceul Pedagogic „Gheorghe şincai” Zalău
