Realizarea celui de al doilea tronson al soselei ocolitoare a Zalaului este tot mai aproape de concretizare dupa ce Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj a postat anuntul conform caruia asteapta pana in luna septembrie oferte pentru realizarea investitiei
“Spre surprinderea noa-stra am aflat ca DRDP Cluj a postat pe SEAP anuntul prin care asteapta oferte pentru un acord cadru. Am fost surprinsi pentru ca, deocam-data, nu a fost rezolvata problema poligonului militar si nici nu avem cunostinta ca ar fi inceput exproprierea celorlalte terenuri de pe traseul centurii”, ne-a declarat Radu Capilnasiu.
El a mai precizat ca valoarea investitiei depa-seste 16 milioane de euro, iar firmele pot depune oferte pana in data de 10 septembrie 2010. “Speram ca lucrarile sa se desfasoare cat mai repede mai ales ca deja sunt realizate proiectul tehnic si studiul de fezabilitate”, a adaugat Capilnasiu.
POLIGONUL CARE BLOCHEAZA CENTURA
Prima parte a soselei ocolitoare a fost definitivata, dar lucrarile au ramas in stand by si din cauza poligonului militar de la iesirea din Zalau pe unde ar trebui sa treaca cea de a doua portiune a centurii. Reprezentantii Ministerului Apararii au refuzat cu obstinatie sa renunte la poligon cu toate ca autoritatile locale au facut mai multe demersuri in acest sens.
Soseaua de centura varianta Aghires – Meses (partea a doua n.n.) a fost proiectata la comanda Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale. In consecinta, rezolvarea acestei situatii nu tine de Primaria Zalau, iar problema ar trebui sa se reglementeze in Guvern si intre ministere.
Din pacate, proiectul centurii este blocat si din cauza tergiversarilor de ordin birocratic. Hotararea desfiintarii unui poligon nu se ia de catre un ministru, trebuie sa existe o propunere si o sustinere din partea Statului Major General, iar hotararea trebuie sa treaca si prin Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, lucru care pana acum nu s-a intamplat.
9 milioane pentru 10 kilometri
In primul tronson al centurii, inutilizabil deocamdata, s-au investit mai mult de 9 milioane de euro, in proportie de peste 50 la suta prin fonduri PHARE (5 milioane euro), precum si din bani veniti de la Guvern (1, 66 milioane euro), iar contributia din bugetul local al Zalaului a fost de aproximativ 2,45 milioane.
Soseaua de centura ocoleste municipiul avand un traseu care porneste din drumul national 1F (in zona Valea Mitii) si iese langa podul de la intrarea in localitatea Aghires, intinzandu-se pe o lungime totala de aproximativ 10 kilometri.