februarie 8, 2025

Centru self-care pentru someri

imagine-articol_11330

Somerii vor putea sa obtina informatii referitoare la locurile de munca vacante si serviciile oferite de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj, prin dezvoltarea unui sistem de furnizare de informatii in regim de autoservire. Romeo Sarca, directorul coordonator al AJOFM Salaj, a precizat, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc ieri, ca agentia este cuprinsa in sapte proiecte, din opt contractate de ANOFM si finantate din Fondul Social European, care urmeaza sa fie implementate in perioada 2009-2012. Primul si cel mai interesant este PROSELF, prin care se va moderniza si flexibiliza sistemul de furnizare a serviciilor publice prin crearea unui centru de self-service in cadrul agentiei. Concret, se vor pune la dispozitia somerilor calculatoare, biblioteca fizica, virtuala, touchscreen-uri, pentru a se informa singuri cu privire la oportunitatile de orientare, formare, dezvoltare profesionala si integrare pe piata muncii din Romania, dar si din Europa.
Un alt proiect vizeaza specializarea consilierilor de orientare profesionala. In Salaj, nici un consilier nu este specializat, iar directorul agentiei spera ca la nivelul judetului nostru sa fie cuprinsi cel putin doi consilieri.
Celelalte proiecte sunt „Analiza deficitului de forta de munca calificata in domeniul constructii”, „Model de cooperare transnationala pentru intoarcerea lucratorilor romani” si „Anticiparea schimbarilor pe piata muncii”. Altele doua fac referire la studii, analize si previziuni asupra pietei muncii pentru a intari capacitatea Serviciului Public din Romania si la cresterea nivelului de competente profesionale ale personalului pentru furnizarea serviciilor personalizate persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, inclusiv somerilor si grupurilor vulnerabile.