decembrie 5, 2025

Ceferiștii au compromis probele după deraierea trenului la Letca

imagine-articol3_49045

Se ridică mari semne de întrebare în legătură cu deraierea trenului de marfă pe ruta Jibou-Dej, la intrarea în stația Letca, în noaptea de vineri spre sâmbătă, în jurul orei 1.00. Cât de integră era șina în momentul în care a trecut trenul? Este vorba de un segment important al căii ferate, pe care circulă toate trenurile de călători importante care fac legătura cu județele din nordul țării, Maramureș și Satu Mare. A deraiat un marfar, paguba se măsoară acum în vagoane făcute praf și în sare risipită. Dar dacă era un tren rapid sau un accelerat plin cu pasageri?

Muncitorii de la CFR au început să repare șina înainte ca procurorii să culeagă probe
Am fost informați, din surse judiciare, că imediat după producerea accidentului, muncitori din cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR S.A – Regionala Cluj au trecut la repararea liniei de cale ferată, încercând să pună șinele la loc și să înlocuiască traversele care erau afectate. Lipseau foarte multe șuruburi de prindere a șinei în traverse. De asemenea, nu a fost găsit până ieri la ora 15.00 cârligul care făcea legătura între vagoanele deraiate și vagoanele rămase pe șină, piesă importantă pentru anchetatori.

Procurorii au format echipa de anchetă în zori
Prefectul Ionel Ciunt ne spunea ieri că la sosirea sa la locul accidentului, sâmbătă dimineața în jurul orei 8.00, procurorul tocmai formase echipa de anchetă și a început acțiunea. Există totuși stop_coloana o problemă; remedierea căii ferate înaintea sosirii echipei de anchetă s-a putut face și cu scopul de a ascunde unele deficiențe existente în momentul producerii accidentului, dar și din neștiință. Oricum, procurorii vor stabili mai devreme sau mai târziu cauzele deraierii trenului de marfă la intrarea în stația Letca.
Evenimentul feroviar a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă la ora 1.00 pe ruta Jibou – Dej, la intrarea în stația Leca. Zece vagoane au sărit de pe calea ferată. Erau încărcate cu sare extrasă de la Salina Ocna Dej și urmau să ajungă în Ungaria.

Se circulă din nou; o să țină?
Județul Sălaj este o pată neagră pe harta Căilor Ferate din România. Dacă în marea majoritate a județelor țării locomotivele circulă pe linii electrificate, în Sălaj toate locomotivele circulă pe motorină. Media vitezei cu care se deplasează trenurile de călători în județul nostru este sub 40 de kilometri pe oră.
Revenind la accidentul de la Letca, luni au fost finalizate lucrările de reparații și de verificare a liniei. Circulația pe segmentul Jibou – Dej a fost reluată atât pentru trenurile de persoane, cât și pentru cele de marfă.

VEZI VIDEO