In realizarea topului Emotional Branding, accentul a fost pus pe legătura pe care o marcă reuseşte să o creeze cu clienţii. Astfel, Danone, Activia, Hochland şi Milli reprezintă lactatele, Cris-Tim, Campofrio şi Caroli sunt fruntaşele mezelurilor, Knorr şi Maggi reprezintă bazele pentru mancăruri, iar Dr. Oetker este liderul aditivilor de patiserie. Lactatele ocupă primele trei poziţii ale topului produse alimentare, confirmand că sunt o categorie de produse indrăgită de romani.
La capitolul dulciuri,primele trei locuri sunt ocupate de Milka, Orbit şi Poiana.
In ce priveste cafeaua, Jacobs ocupa prima poziţie, urmata de Nescafe şi Doncafe. In categoria băuturilor nonalcoolice, Coca-Cola şi Pepsi işi rezervă primele locuri, urmate de Prigat, Nestea şi Fanta, alături de mărcile romaneşti Borsec şi Dorna.
O concurenţă acerbă intre mărci găsim şi in categoria berii. Timişoreana se plasează pe primul loc in clasament, locul secund revine Heineken, iar următoarele trei poziţii au fost adjudecate de Tuborg, Bergenbier şi Golden Brau.
Nivea, Gilette şi Dove sunt mărcile de succes in cadrul categoriei produse de ingrijire personală. In categoria produselor de curăţare şi ingrijire a casei se observă pe primele poziţii un mix interesant de mărci, construit de liderii principalelor produse din acest sector. Detergentul de rufe este primul clasat, adus in varful clasamentului de către Ariel. Urmează balsamul de rufe Cocolino, apoi Cif, Lenor şi Domestos.
Orange şi Vodafone ocupă primele două poziţii in cadrul categoriei servicii telecom. Locul trei revine Cosmote Romania, pe patru s-a plasat RDS&RCS, iar Romtelecom şi-a adjudecat locul cinci.
In cadrul electronicelor şi electrocasnicelor, din nou telefonia ocupă locul intai al clasamentului prin producătorul de telefoane Nokia. Samsung ocupă locul doi.
Şi piata automobilelor este caracterizată de o ofertă bogată, cu competiţie stransă intre jucători. Primul loc a revenit Volkswagen, producătorul german fiind urmat in clasament de conaţionalii de la BMW, Audi şi Mercedes. Dacia ocupă locul cinci.
In zona serviciilor bancare şi financiare, BCR şi BRD sunt băncile ce definesc categoria. ING şi Raiffeisen ocupă următoarele două locuri punctand pe teritoriul inovaţiei, apreciate pentru noutăţile pe care le aduc.
Studiul a avut loc in noiembrie 2011, fiind o restrospectivă a performanţei mărcilor din anul 2011.