Ziua pacalelilor (1 aprilie) a fost celebrata asa cum se cuvine de tabloidele britanice, dar si de gigantii internetului Google si Twitter, printr-o serie de glume care au dat dovada de multa imaginatie. Luni dimineata, tabloidul Daily Mail anunta „senzationala” informatie potrivit careia specialistii de la un adapost pentru animale din Marea Britanie au antrenat cateva bufnite pentru a livra scrisori, in cadrul unui serviciu postal special, creat dupa modelul aceluia prezentat in filmele din seria „Harry Potter”.
Daily Mail nu a fost singurul cotidian britanic care si-a amuzat cititorii cu astfel de glume, multe alte publicatii concurente alaturandu-i-se in acest efort depus de presa britanica de a sarbatori veselia si spiritul zilei de 1 aprilie.
Astfel, publicatia The Guardian, prin intermediul editorului Alan Rusbridger, anunta lansarea produsului „Guardian Goggles”, considerat o parodie a ochelarilor Google, care permite cititorului „sa vada lumea din punctul de vedere al ziarului The Guardian (publicatie cu opinii de stanga, n.r.), tot timpul”.
Publicatia Daily Express afirma la randul sau ca austeritatea a lovit familia regala britanica, iar Palatul Buckingham a inceput sa inchirieze celebrul „Apartament Belgian” turistilor bogati pentru 10.000 de lire sterline pe noapte. Potrivit acelui articol, oaspetii vor putea sa se alature familiei regale la micul-dejun, vor putea sa manance tot ce doresc din preparatele culinare prezentate in formatul unui bufet suedez, dar „le este strict interzis sa se atinga de colectia regala de vinuri”.
The Daily Telegraph a preferat o abordare politica in aceasta zi speciala, sustinand ca impresarul de teatru Cameron Mackintosh este pe punctul de a lansa spectacolul „The Coalition: The Musical”, in regia compozitorului german Olaf Dyliparos. „Spectacolul se concentreaza asupra relatiei dintre David Cameron (premierul britanic, n.r.) si Nick Clegg (politician britanic, n.r.), prezentand-o ca pe o opera de amploare – un fel de poveste de dragoste care se sfarseste prost”, ar fi spus compozitorul.
The Times a facut o gluma literara pentru a marca ziua de 1 aprilie, anuntand descoperirea unor documente ascunse care au apartinut capitanului Jasper Speedicut, un personaj fictiv despre care se spune ca a luptat in toate bataliile majore ale Imperiului Britanic.
Daily Mirror a publicat o stire care le-a dat fiori unora dintre cititori, in care se anunta lansarea unor avioane cu po-deaua din sticla, oferind pasagerilor companiei Virgin Atlantic (una dintre primele companii aeriene private care va organiza zboruri in spatiu, n.r.) sa vada globul terestru sub picioarele lor in timpul zborului.
Acelasi ziar spunea ca avioanele Virgin Atlantic vor fi apoi deturnate deasupra localitatii Loch Ness (celebra pentru presupusa aparitie a unei creaturi acvatice ciudate, n.r.) pentru o monitorizare si supraveghere atenta a sitului.
Alaturandu-se acestei sarabande de glume de 1 aprilie, tabloidul The Sun s-a orientat spre universul industriei de divertisment, apeland la ajutorul modelului Jodie Marsh pentru a le juca cititorilor o farsa. Vedeta britanica, celebra pentru pasiunea ei pentru saloanele de bronzat, le-a „dezvaluit” cititorilor acestui tabloid faptul ca tenul ei extrem de bronzat se datoreaza folosirii cremei „Tanseal”, un „nou produs cosmetic” din gama Ronseal, cunoscut in trecut pentru faptul ca scoate petele de pe lemn.
O alta stire din The Sun afirma ca trupa The Rolling Stones a plecat in vacanta pentru a face camping, cu scopul de a se pregati temeinic pentru „rigorile” festivalului Glastonbury din luna iunie, unde celebra formatie britanica va fi cap de afis.
La randul sau, site-ul The Huffington Post a postat o fotografie prelucrata in Photoshop a lui „The Shlide”, un presupus turn construit talmes-balmes in jurul celebrului zgarie-nori Shard din Londra.
Venerabila revista cu opinii de stanga New Statesman a anuntat, glumind, ca va adopta mult uratul font „Comic Sans” pentru a celebra cea de-a 100-a aniversare a publicatiei, afirmand ca acel set de caractere sunt „ferchese, amuzante si jucause”.
Grupul Google, care este intotdeauna un participant entuziast la farsele de 1 aprilie, a postat mai multe glume in acest an. Una dintre ele se refera la lansarea „Google Nose Beta”, un fals motor de cautare pe baza de mirosuri. Acest motor ar avea la baza aplicatia „Aromabase” care permite utilizatorilor sa inhaleze diverse mirosuri apropiindu-si nasurile de ecranele computerelor si telefoanelor mobile.
Tot inginerii de la Google au anuntat ca au avut nevoie de sase ani de munca intensa pentru a aduce putina culoare in universul e-mail-urilor si au lansat Gmail Blue, o versiune a celebrului e-mail Google, in care toate optiunile, butoanele, textele si linkurile sunt colorate in albastru.
Pe de alta parte, YouTube, un site specializat in partajarea de fisiere video, detinut tot de grupul Google, a anuntat ca se va inchide, dupa opt ani de functionare. Specialistii sai vor alege cel mai bun videoclip postat pe site, iar castigatorul va fi anuntat peste 10 ani, in 2023, anul in care site-ul va fi redeschis.
La randul lor, utilizatorii Google Maps au putut sa aplice astazi un „filtru pentru comori” in motoarele lor de cautare, fapt care le-a permis sa vada lumea prezentata intr-un stil diferit, inspirat din Antichitate.
Twitter a facut la randul sau un anunt „major”, dezvaluind faptul ca va incepe sa ii taxeze cu 5 dolari pe luna pe utilizatorii care doresc sa foloseasca vocale in mesajele lor.
Ce farse au facut tabloidele britanice si gigantii internetului de 1 aprilie
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...