decembrie 5, 2025

Ce țepe se mai dau in Sălaj

imagine-articol0_41384

Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului a înregistrat anul acesta 318 plângeri. Din datele furnizate de Dorina Rednic, comisar adjunct, reclamațiile făcute față de firmele care ofertează locuri de muncă în străinătate arată că este unul din domeniile cu cele mai mari probleme, iar populația este sfătuită să fie mai precaută când plătește astfel de servicii. Firme fără credibilitate, din Sălaj sau din județele limitrofe “oferă” locuri de muncă bine plătite în străinătate contra unei sume de bani care trebuie achitată în avans pentru a acoperi “cheltuielile societății”. După ce achită suma de bani, clientul se trezește că nu mai poate lua legătura cu firma, care de multe ori nici nu există..
Printre cele 36 de reclamații înregistrate în luna iulie s-au strecurat cinci nefondate, iar alte șase au fost soluționate amiabil. În două cazuri s-a aplicat sancțiuni în valoare totală de 8.000 de lei. Un service auto a primit o amendă de 3.000 de lei pentru servicii prestate neconform, stop_coloana  iar o societate comercială a fost sancționată cu 5.000 de lei din cauza faptului că nu avea afișat prețul la mai multe produse expuse la raft. Serviciile financiare care implică clauze abuzive se redirecționează spre București. În luna trecută, la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului s-au înregistrat opt astfel de plângeri, care au fost redirecționate. Nici energia electrică sau sistarea abuzivă a apei pentru neplată pe scara blocului nu au fost omise de reclamanți. Protecția Conumatorului ne mai atrage atenția și asupra produselor comandate online. În general este vorba de produse defecte sau care nu au primit garanție. Printre cele mai frecvente astfel de produse se numără telefoanele mobile și mașinile de spălat. S-au mai reclamat serviciile de coletărie și de acces la internet.