Persoanele care au credite la banci vor fi grav afectate in situatia in care vor ramane fara loc de munca sau daca angajatorii nu le pot plati salariile la timp.
Astfel, unele banci au decis sa ia masuri pentru a veni in sprijinul celor care nu isi pot achita ratele la timp. Fiecare institutie bancara a luat insa decizia in nume propriu.
BT ofera posibilitatea amanarii a pana la 3 rate la credite:
Banca Transilvania anunta ca ofera posibilitatea clientilor sa isi amane pana la 3 rate la creditele pentru persoane fizice.
"Banca Transilvania este si ramane alaturi de clientii sai, asa incat anunta posibilitatea amanarii pana la 3 rate pentru creditele persoanelor fizice afectate de aceasta perioada. Clientii care au dificultati temporare la plata ratelor – fie de natura medicala, carantina, izolare, fie din cauza situatiei economico-financiare conjuncturale – sunt indrumati sa contacteze banca pentru identificarea solutiei potrivite. Facilitatile se aplica la solicitarea clientilor afectati de actualul context, prin apelarea echipei Customer Care, disponibila 24h/24 la numarul de telefon 0264 308 080", se arata intr-un comunicat al bancii, transmis Ziare.com.
Banca Transilvania precizeaza ca implementarea solutiilor de amanare prevad prelungirea perioadei de creditare, fara niciun fel de costuri suplimentare, cu numarul de luni aferent.
Exceptie este insa creditul Prima Casa, "unde amanarea inseamna redistribuirea ratelor lunare amanate pe perioada ramasa de creditare, in contextul actual al legislatiei".
Totodata, banca mai anunta ca pentru cei peste 500.000 de posesori de carduri de credit s-a prelungit perioada de gratie pana in 25 mai. "Clientii nu au nicio obligatie de plata in martie si aprilie, prima fiind in luna mai", se mai arata in comunicat.
BCR acorda clientilor o perioada de gratie de trei luni la plata ratelor de credit:
"In functie de situatia individuala, BCR are solutii concrete de reorganizare financiara a relatiei cu banca: perioada de gratie de trei luni la plata ratelor de credit; reducerea ratei la credit pe o perioada limitata de timp; extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunara de plata", a transmis BCR.
Si clientii Raiffeisen Bank pot opta pentru amanarea cu pana la 3 luni la plata ratelor:
"Clientii persoane fizice ai bancii care au credite in derulare au, majoritatea, posibilitatea prevazuta deja in contracte, de a opta pentru o amanare de pana la 3 luni la plata ratelor.
In acelasi timp, pentru clientii care nu au o astfel de optiune, dar au dificultati temporare la plata ratelor, vom gasi solutii individualizate. Ambele categorii de clienti sunt rugate sa sune la 0800800555 (de luni pana vineri intre 9.00-20.00)", se arata intr-un comunicat al bancii.
Clientii ING pot cere amanarea platii ratelor pana la doua luni:
"Pentru clientii persoane fizice cu credite de nevoi personale si imobiliare care sunt afectati in mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 si care solicita in mod direct masuri de sprijin, putem aplica amanarea platii ratelor pana la 2 luni. Durata creditului va fi extinsa in concordanta, pentru a pastra acelasi nivel pentru ratele lunare. Clientii care au nevoie sa apeleze la aceasta optiune sunt rugati sa trimita un email la adresa: contact@ing.ro", se arata intr-un comunicat transmis Ziare.com.
In ceea ce priveste IMM-urile si micro-companiile, pentru acestea ING anunta ca va inlesni aprobarea reinnoirii pe 3 luni a facilitatilor de finantare a capitalului circulant, fara a fi nevoie sa se prezinte la banca.
CEC Bank amana pentru o luna plata ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizice:
"CEC Bank a amanat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clientii persoane fizice, sperand ca astfel sa contribuim, prin masuri de distantare sociala, la reducerea raspandirii virusului. In functie de cum evolueaza situatia, vom ajusta masurile astfel incat sa venim in ajutorul clientilor nostri", a declarat Bogdan Neacsu, presedinte – director general al CEC Bank, intr-un comunicat.
Potrivit acestuia, masura se aplica automat tuturor clientilor care nu dispun in conturile deschise la banca, la data scadentei, de sumele aferente platii ratelor la credite si limite de credit prin carduri, fara a fi necesare demersuri suplimentare si este valabila pentru toate creditele: pentru locuinte, pentru consum sau pentru limite de credit prin cardur.
Pentru perioada de amanare de 30 de zile, nu se vor aplica penalitati, iar clientii nu vor fi raportati la Biroul de Credit.
Alpha Bank nu a luat momentan o decizie cu privire la plata ratelor:
"Exista solutii de amanare la plata a ratei creditului pentru clientii persoane fizice in contextul pandemiei COVID-19? in cazul in care te afli intr-o situatie de carantina institutionalizata / izolare la domiciliu ne poti contacta la info@alphabank.ro sau 0800 825 742.
Alpha Bank va lucra impreuna cu tine pentru a identifica cea mai buna solutie de sprijin, adaptata situatiei in care te afli. Analizam permanent situatia climatului economic, urmand a oferi solutii cu impact general in functie de evolutia acestuia", se arata pe site-ul bancii intr-o rubrica intitulata "Intrebari frecvente in contextul Covid-19".
BRD anunta ca, in contextul crizei de coronavirus, in perioada 16 martie-16 iunie, "toti clientii persoane fizice vor beneficia de:
– 0 cost lunar de administrare;
– 0 comision pentru transferuri in zona SEPA in lei si euro".
Intesa Sanpaolo Bank, doar masuri de preventie:
Intesa Sanpaolo Bank, banca italiana, a luat momentan doar masuri de preventie in contextul crizei de coronavirus.
"Dragi Clienti,
– accesul in sucursale se face doar pe baza de programare. Va rugam sa faceti o programare pentru vizitele in sucursala, care nu pot fi amanate;
-din grija pentru clientii si angajatii nostri invitam in sucursalele noastre maximum 2 clienti in acelasi timp. Pe durata vizitei, va rugam sa pastrati o distanta de minimum 1,5 m fata de cei din jurul dumneavoastra;
-folositi ATM-urile pentru obtinerea de numerar – beneficiati de comision ZERO, in intervalul 10-31/03.2020, pentru toate retragerile de numerar efectuate pe teritoriul Romaniei prin intermediul cardurilor noastre de debit;
-utilizati cat mai mult platile cu cardul si serviciul Internet banking pentru a evita pe cat posibil contactul cu numerarul si aglomeratia", se arata pe site-ul institutiei.