Ministerul Finantelor Publice, a anuntat luni 12 august 2019, ca prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), desfasoara, in Spatiul Privat Virtual, o noua campanie de informare a contribuabililor, pentru stimularea acestora de a se dota cu case de marcat electronice si pentru indeplinirea voluntara a obligatiilor fiscale.

rn

Prin SPV, sunt transmise scrisori informative, catre patru categorii de contribuabili, in functie de situatia in care acestia se regasesc, conform evidentelor institutiei:
-celor care au declarat numarul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, prin Formularul 394 – Declaratie informativa privind livrarile / prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregitrate in scopuri de TVA, insa nu figureaza inscrisi in evidentele ANAF si cu Cererea de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF;
-celor care figureaza in evidentele ANAF inregistrati cu Cerere de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF, insa aparatul/aparatele nu figureaza ca fiind instalat/e;
-celor care, potrivit prevederilor art.1, alin (1), din OUG nr. 28/1999 au obligatia de a utiliza aparate  stop_coloana de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeasi ordonanta, si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie;
-celor care figureaza inscrisi in evidentele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale insa nu si-au indeplinit obligatiile prevazute de legislatia in vigoare privind transmiterea datelor fiscale catre ANAF.

rn

ANAF incepand cu 1 august 2019 a initiat o ampla actiune de control in vederea combaterii evaziunii fiscale si pentru cresterea conformarii la declarare a obligatiilor fiscale la bugetul de stat.
Conform Institutiei controalele vor conduce la identificarea in timp real a erorilor, iar daca sunt remediate in timp util, vor determina plata unor obligatii fiscale accesorii mai mici, in comparatie cu cele rezultate in urma unei inspectii fiscale generale. Astfel contribuabilii vor avea posibilitatea de a-si corecta declaratiile si de a se conforma la plata obligatiilor, potrivit legii.
De asemenea, in cadrul actiunii, inspectorii antifrauda vor verifica inclusiv modul in care contribuabilii respecta obligatia legala privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.