Lanţul francez de supermarketuri Carrefour a concediat peste 900 de angajaţi în Polonia în ultimul an şi a închis aproape 100 de magazine în această perioadă. Este rezultatul puterii tot mai mari a discounterilor, care domină piaţa.

În ciuda reducerii numărului de locuri de muncă la punctele sale de vânzare, compania intenţionează să se concentreze pe dezvoltarea unei reţele de astfel de unităţi. La sfârşitul anului 2023, Carrefour avea 9.935 de angajaţi în Polonia, în scădere cu 951 faţă de sfârşitul anului 2022, când avea 10.886 de angajaţi. Tendinţa a continuat.

Carrefour avea 813 magazine la sfârşitul lunii martie, cu 28 mai puţine decât la sfârşitul lui 2023. În 2021 erau 955 de unităţi. Carrefour intenţionează să deschidă 137 de magazine noi în 2024, 120 în franciză. De asemenea, compania mizează pe dezvoltarea în continuare a canalului său de distribuţie online. În plus, Carrefour a transformat un hipermarket francizat într-un hipermarket obişnuit şi două supermarketuri în supermarketuri francizate. Schimbările sunt rezultatul mai multor tendinţe. Consumatorii se îndepărtează de hipermarketuri. Cota acestora din piaţa poloneză este de aproximativ 6-7%, în timp ce discounterii reprezintă aproape 45%.

Zabka, care are peste 10.000 de magazine în Polonia, se dezvoltă cel mai rapid, deschizând în medie 1.000 de magazine pe an. Biedronka a deschis 28 de magazine în primul trimestru şi a remodelat 62, iar la sfârşitul lunii martie avea 3.600 de magazine conform zf.ro.