Reprezentantii Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) anunta ca inca se lucreaza pentru remedierea problemelor la Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), insa mare parte din acestea au fost rezolvate, urmand sa fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului. Pana cand specialistii nu vor remedia integral disfunctionalitatile, nu va fi declarata incetarea starii de indisponibilitate si vor ramane in vigoare derogarile la termenele de raportare a serviciilor medicale, precizeaza CNAS.
Potrivit unui comunicat de presa transmis, joi, 1 august 2019, de CNAS, incepand din 25 iulie, o echipa mixta formata din specialisti IT din sistemul de sanatate si parteneri care au contribuit la punerea in functiune a sistemului informatic lucreaza pentru a remedia disfunctionalitatile aparute la Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS).
Reprezentantii CNAS precizeaza ca pentru luna iunie 2019 toti furnizorii de servicii medicale aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmand ca in perioada urmatoare sa se efectueze regularizari. Perioada de raportare a serviciilor medicale efectuate in luna iulie este 1-10 august, iar plata acestora va fi efectuata incepand din 25 august, conform clauzelor contractuale.
Coform sursei citate, joi, 1 august (pana la ora 18:20), in prima zi de raportare a serviciilor medicale efectuate pe luna iulie, la nivel national au fost incarcate online in sistem 10.111 raportari, fata de 2.483 raportari incarcate pe toata perioada lunii iulie.
"De asemenea, va informam ca procedurile de achizitie a mentenantei necesare pentru toate componentele PIAS sunt in curs de elaborare, urmand sa fie postate in Sistemul de Achizitii Publice SEAP in scurt timp", mai scrie in comunicat.
Sistemul informatic al cardului de sanatate e blocat de la inceputul lunii iulie, dar CNAS preciza ca starea de indisponibilitate nu inseamna ca sistemul informatic al cardului de sanatate nu a functionat in aceasta perioada, ci ca nu a facut-o conform "standardelor tehnice referitoare la timpul de raspuns".
"Ne cerem scuze pacientilor si furnizorilor de servicii medicale pentru problemele create de disfunctionalitatile PIAS", se arata in finalul comunicatului CNAS.
Totodata, CNAS arata ca furnizorii de servicii medicale le pot efectua in modul de lucru offline, care presupune aceleasi operatiuni pe calculator, calitatea de asigurat fiind de cele mai multe ori deja cunoscuta sau putand fi verificata si in alt mod.
Premierul Viorica Dancila a anuntat, in 23 iulie 2019, ca l-a demis pe seful CNAS Razvan Vulcanescu, inlocuindu-l cu Vasile Ciurchea, care a mai ocupat acest post de doua ori.