Gurile de canal si grilajele de scurgere a apei pluviale adancite in asfalt dau in conti-nuare batai de cap soferilor, desi municipalitatea promitea in vara ca se ocupa de ele. Paul Maghiu, purtatorul de cuvant al firmei Citadin, administrate de primarie, a spus ieri pentru Graiul Salajului ca firma pe care o re-prezinta nu are in agenda proprie o sectiune separata dedicata lucrarilor de reamenajare sau repozitionare a capacelor de canal. „Ne-am ocupat si de capace, atunci cand am efectuat lucrari de intretinere a drumurilor publi-ce. Am actionat concomitent, in acest sens, cu lucrarile de reparatie, frezare si plombare, de pe bulevardul Mihai Viteazul, si cu cele de intretinere a domeniului public, acolo unde a fost cazul. Lucrarile au fost realizate in urma cu cateva luni, astfel ca e posibil ca, in unele locuri, sa mai existe probleme de acest fel”, a spus Paul Maghiu. Reprezentantul primariei nu prea circula pe bulevard, daca „umbla” cu „e posibil”. Nu numai ca e posibil, chiar exista. Probleme mari. Daca circuli cu masina in buricul Zalaului, dinspre Scala inspre Ceas, ai ocazia „sa cazi” in canal in dreptul sucursalei CEC. Grilajul este cu cel putin zece centimetri sub nivelul carosabilului. Si nimeni nu pare interesat sa aduca grilajul la un nivel cu carosabilul. S-a ajuns in aceasta situatie din pricina ca s-au turnat mai multe covoare asfaltice, fara ca gurile de canal sa fie inaltate. Stim insa ca tare demult nu s-a mai turnat covor asfaltic in zona cu pricina. Deducem ca gurile de canalizare si grilajele de scurgere a apei sunt tot acolo unde au fost ani buni pana acum. Nu s-a facut ni-mic pana acum, slabe sanse si pe viitor.
Gropi pe bulevard, „damburi” pe strada Closca
Probleme cu gurile de canalizare mai sunt pe strada Kossuth, de la intersectia cu Corneliu Coposu pana la intersectia cu strada Gheorghe Lazar. Numaram aici sapte capace de canal care iti pot face praf cauciucurile si suspensiile de la masina. Pe strada Dumbrava, langa cabinetele de medicina private, un grilaj de scurgere a apei se afla la peste cinci- sprezece centimetri sub nivelul carosabilului. Merita sa-i spunem groapa. Mai sunt probleme pe bulevard de la sensul giratoriu de langa Sala Sporturilor inspre Gara. In apropierea benzinariei MOL, o gura de canal si un grilaj de scurgere a apei iti pot lasa masina „pe janta”. Pe strada Closca, in mod bizar, unele capace sunt mai sus decat carosabilul. Ori mai jos, ori mai sus, numai la acelasi nivel, nu.
Graiul Salajului a scris in iulie pe tema capacelor de canal si a grilajelor de scurgere a apei pluviale care obliga la slalom. Atunci am numarat 40 de guri de canal periculoase. Pe alocuri, diferenta de nivel dintre carosabil si gurile de canal masura cel putin cinci- sprezece centimetri. Unele din ele au fost aduse la nivelul carosabilului. Dar numai unele. Reprezentantii Companiei de Apa nu isi dau interesul sa puna umarul sa putem circula in siguranta. Directorul Companiei, Eugen Pop, punea responsabilitatea exclusiv in carca firmei Citadin. Primaria si Compania de Apa au lasat problema gurilor de canalizare menajera „in coada de peste”. Si-au pasat reciproc problema. Un lucru e cert. De la sine nu o sa se faca niciodata.