Ca sa nu iei teapa la cumparaturile online, e bine sa stii cum sa procedezi
Fa-ti timp sa studiezi conditiile de livrare
Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor trage un semnal de alarma pentru o mai atenta analiza din partea consumatorilor la cumparaturile online. Dupa cum a precizat comisarul sef, Dorel Fechete, majoritatea reclamatiilor care ajung pe masa institutiei sunt din partea tinerilor, in general de la consumatori cu varste cuprinse intre 20 si 40 de ani. Ei doresc sa-si achizitioneze produse diversificate – telefoane, tablete, smartphone-uri, plasme –, dar nu dau atentie suficienta conditiilor de pe site-urile de vanzari online. „De multe ori am intampinat aceste probleme din cauza neinformarii. Cei care doresc sa cumpere un astfel de bun nu se intereseaza daca se poate restitui, despre garantia produsului si alte aspecte ce vizeaza bunul cumparat”, spune comisarul sef.
Neaparat deschide coletul la livrare
O alta greseala din partea consumatorilor este aceea ca nu deschid coletele in fata reprezentantului de curierat, desi in pachet s-ar putea sa se afle falsuri, produse vechi sau deteriorate. Protectia Consumatorului a inregistrat mai multe sesizari la produse precum plasme, tablete, masini de spalat etc. Dorel Fechete spune ca sunt cazuri greu de solutionat si de multe ori au fost inaintate instantei de judecata, deoarece Protectia Consumatorului poate sa solutioneze astfel de cazuri doar pe baza de documente probatorii. Comisarii Protectiei Consumatorului precizeaza ca orice consumator care a plasat o comanda online are dreptul sa deschida coletul in fata curierului, sa verifice produsul si sa nu amane inlocuirea lui daca constata ca are anumite deficiente. Daca un consumator este nemultumit de calitatea produsului comandat online poate sa-l refuze, iar curierul este obligat sa il restituie vanzatorului. In cazul in care produsele comandate online vin de la firme din alte state si nu corespund comenzii, Protectia Consumatorului nu are reglementata partea pentru returnarea produselor si restituirea banilor. „Noi inaintam astfel de reclamatii Centrului European al Consumatorilor din Bucuresti, chiar daca consumatorul pagubit este din Salaj, deoarece reclamatiile transfrontaliere sunt de competenta acestei institutii”, a precizat comisarul sef Dorel Fechete.
